|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KIK / 66BP1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KIK
/
66BP1
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Název
|
Seminář k bakalářské práci 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
6
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
2 / -
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seminář poskytuje studentům informace a pokyny k vypracování bakalářské práce a prostor pro její postupné zpracování. Je založen zejména na samostatné práci studenta a průběžných konzultacích. Na začátku semestru se uskuteční úvodní setkání, kde jsou studenti hromadně seznámeni s formálními a obsahovými/metodologickými principy zpracování závěrečné práce. V průběhu semestru probíhají individuální konzultace studenta s vedoucím bakalářské práce. Výstupem z předmětu je zpracovaná rešerše dostupné literatury, návrh osnovy celé práce, přehled o teoretických východiscích řešeného problému a návrh jeho řešení. Součástí je formulace cílů práce. Požadované náležitosti jsou zpracovány ve formě záměru (projektu) bakalářské práce, který je prezentován na závěrečném setkání studentů a všech vedoucích jejich prací v závěru semestru.
|
Požadavky na studenta
|
Předmět je zakončen zápočtem. K zápočtu student předloží záměr/projekt své práce, zahrnující cíle a výzkumný problém/výzkumné otázky, návrh postupu řešení, osnovu celé práce a předběžný seznam odborné literatury/informačních zdrojů zpracovaný dle bibliografické normy.
Kritéria hodnocení:
0-50 nezapočteno
Student nezpracoval a neodevzdal záměr své bakalářské práce, záměr nebyl prezentován na závěrečném semináři.
51-100- započteno
Student záměr bakalářské práce odevzdal a prezentoval. Body budou uděleny podle následujících kritérií:
- jasné a konkrétní vymezení tématu a výzkumných/řešených problémů; vytýčení cílů práce,
- relevance tématu a zaměření k studovanému programu,
- dodržení předepsané struktury,
- dostatečný počet prostudovaných relevantních informačních zdrojů,
- dodržení bibliografické normy,
- úroveň navrženého postupu řešení,
- srozumitelnost prezentace,
- iniciativa studenta, míra jeho zapojení.
|
Obsah
|
-
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
doc. Ing. Kateřina Kostolányová, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
PhDr. Vojtěch Gybas, Ph.D. (100%),
doc. Ing. Kateřina Kostolányová, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Tomáš Javorčík, Ph.D. (50%),
doc. Ing. Kateřina Kostolányová, Ph.D. (50%),
|
Literatura
|
-
Základní:
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-7367-313-0.
-
Základní:
HENDL, J.:. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
-
Základní:
CHRÁSKA. M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
-
Základní:
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: PAIDO, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
-
Rozšiřující:
CHRÁSKA, Miroslav. Metody sběru dat v klasických pedagogických výzkumech. Olomouc: Votobia, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
-
Rozšiřující:
Hendl, J., & Remr, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
-
Rozšiřující:
Hendl, J. Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. Páté, rozšířené vydání. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0981-2.
-
Rozšiřující:
MAŇÁK, Josef, Vlastimil ŠVEC a Štefan ŠVEC (eds.). Slovník pedagogické metodologie. Brno: Paido, 2005. ISBN 80-7315-102-2.
-
Rozšiřující:
Hendl, J. Statistika v aplikacích. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0700-9.
-
Doporučená:
Šanderová, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: Sociologické nakladatelství, 2007. ISBN 80-86429-40-7.
-
Doporučená:
ŠEĎOVÁ, K., ŠVAŘÍČEK, R. Jak psát kvalitativně orientované výzkumné studie. Kvalita v kvalitativním výzkumu. Pedagogická orientace, 2013, roč. 23, č. 4, s. 478-510. 2013. ISBN 1211-4669.
-
Doporučená:
DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Příručka pro uživatele. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 978-80-246-0139-7.
-
Doporučená:
Mareš, J., & Vlčková, K. K metodologickým standardům kvantitativních studií v pedagogice: Jak psát o výzkumných zjištěních?. 2013. ISBN 1211-4669.
-
Doporučená:
COHEN, L., MANION, L., MORRISON, K. Research Methods in Education. 7th Edition. London and New York: Routledge, 2011. ISBN 9781138209886.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Samostudium
|
40
|
Řízené studium
|
20
|
Obhajoba (prací, projektů aj.)
|
10
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
40
|
Studium pramenů
|
30
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
40
|
Celkem
|
180
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- postupu při zpracování bakalářské práce (od zadání práce po její odevzdání);
- relevantních informačních zdrojů pro nastudování řešené problematiky;
- bibliografické normy;
- požadavků na formální zpracování a strukturu práce.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- samostatně vyhledat doporučené odborné informační zdroje a zpracovat rešerši;
- kriticky zhodnotit informace získané z doporučených zdrojů;
- vytyčit cíle celé práce, formulovat výzkumný problém, příp. výzkumné otázky;
- navrhnout postup řešení daného problému;
- navrhnout strukturu a zpracovat osnovu bakalářské práce.
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|