|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KIK / 2EDUR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KIK
/
2EDUR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Edukační robotika
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je zaměřen na seznámení s robotikou a vizuálním programováním. Náplní předmětu je konstrukce robota z robotických stavebnic LEGO Mindstorms a jeho ovládání na různých platformách - přímo v robotické kostce, v prostředí programu dodávaného ke stavebnicím (ikonické programování, vizuální návrh programu) a v Javě. Studenti se naučí nejenom pracovat s robotickými stavebnicemi, ale také využít stavebnice při práci s žáky a přispět tak k rozvoji jejich algoritmického myšlení, naučí se připravovat vhodné úlohy a kvalitativně je posuzovat. Seznámí se také se soutěžemi pořádanými pro žáky základních škol.
|
Požadavky na studenta
|
- aktivní účast ve výuce - aktivní účast při řešení zadaných úkolů - vypracování praktických úkolů v jednotlivých cvičeních - samostatné studium - příprava jednoduchého úkolu pro žáky - příprava rozsáhlejšího projektu pro žáky včetně metodických postupů práce s žáky - řešení úkolů ze soutěží s robotickými stavebnicemi - zkouška
|
Obsah
|
Robotické stavebnice LEGO Mindstorms. Stavba robota podle návodu. Stavba robota podle fantazie. Ovládání robota pomocí robotické kostky. Vizuální programování - ovládání robota pomocí ikonického jazyka (LabView). Měření s roboty. Příprava jednoduché úlohy pro žáky ZŠ podle vlastního návrhu. Ukázka programování robota v Javě. Příprava rozsáhlejšího komplexního projektu pro žáky. Robotické soutěže pro žáky ZŠ.
Základní výukové texty, zadání úkolů a další požadavky na studenta jsou aktualizovány pro daný akademický rok vždy v rámci e-learningového kurzu LMS Moodle Ostravské univerzity. Tento systém je dosažitelný z internetu z adresy http://moodle.osu.cz. Do tohoto systému také studenti vkládají svá řešení korespondenčních úkolů a obdrží v něm taktéž hodnocení od vyučujícího.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Nagyová, I. Programování a měření s roboty. Ostrava: Ostravská univerzita, 2014.
-
Doporučená:
Tocháček, D., Lapeš, J. Edukační robotika. Praha: UK, 2012.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
5
|
Účast na výuce
|
26
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
10
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
5
|
Příprava na zkoušku
|
10
|
Prezentace (prací, projektů aj.)
|
5
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
20
|
Samostatné vypracování úkolů ze studijní opory
|
10
|
Celkem
|
91
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student získá: - znalost robotických stavebnic LEGO Mindstorms, - znalost základních konceptů vizuálního programování, - dovednost sestavit robota podle návodu a podle vlastního návrhu, - dovednost ovládat robota prostřednictvím programu, - schopnost vést žáky při práci s robotickými stavebnicemi, - schopnost připravit jednoduché nebo složitější úkoly pro práci žáků ZŠ, - absolvováním předmětu student získá kompetence analyzovat a tvořivě řešit problémy v oblasti informačních technologií.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Bodové hodnocení |
Písemná zkouška |
Praktická zkouška |
Rozbory děl duševního charakteru (korespondenční úkol, prezentace, výukový list, seminární práce) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Metody dovednostně-praktické |
Metody e-learningu (tutoriál,, elektronické výukové materiály) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Prezentace (statická projekce) |
Skupinová a kooperativní výuka |
Výuka podporovaná počítačem |
|
|
|
|