Browse IS/STAG - Portál OSU

Skip to page content
Website OSU
Portal title page OSU
Anonymous user Login Česky
Browse IS/STAG
Login Česky
  • Vítejte
  • Browse IS/STAG
  • Applicant
  • Graduate
  • University portal
Vítejte
Browse IS/STAG
Information for applicantsElectronic applicationECTS arrivals
Alumni Club
University portal

1st level navigation

  • Vítejte
  • Browse IS/STAG
  • Applicant
  • Graduate
  • University portal
User disconnected from the portal due to long time of inactivity.
Please, click this link to log back in
(sessions are disconnected after 240 minutes of inactivity. Note that mobile devices may get disconnected even sooner).

Browse IS/STAG (S025)

Help

Main menu for Browse IS/STAG

  • Programmes and specializations.
  • Courses, selected item
  • Departments
  • Lecturers
  • Students
  • Examination dates
  • Timetable events
  • Theses
  • Pre-regist. study groups
  • Rooms
  • Rooms – all year
  • Free rooms – Semester
  • Free rooms – Year
  • Capstone project
  • Times overlap
  •  
  • Title page
  • Calendar
  • Help

Search for a  Course

Print/export:  Bookmark this link in your browser so that you may quickly load this IS/STAG page in the future.

Courses found, count: 1

Search result paging

Found 1 records Export to xls
  Abbreviation unit / Course abbreviation Title Variant
Item shown in detail - course KHV/9PEOJ  KHV / 9PEOJ Particip. in National Research Project Show course Particip. in National Research Project 2023/2024

Course info KHV / 9PEOJ : Course description

  • Course description , selected item
  • Study programmes, wherein the course is included
  • List of students course
  • Timetable course
  • Examination datesexaminations course
  • Timetable events course
  • Permissions for Course
Department/Unit / Abbreviation KHV / 9PEOJ Academic Year 2023/2024
Academic Year 2023/2024
Title Particip. in National Research Project Form of course completion Pre-Exam Credit
Form of course completion Pre-Exam Credit
Long Title Participation in National Research Project
Accredited / Credits Yes, 10 Cred. Type of completion Combined
Type of completion Combined
Time requirements Course credit prior to examination No
Course credit prior to examination No
Automatic acceptance of credit before examination No
Included in study average NO
Language of instruction Czech
Occ/max Status A Status A Status B Status B Status C Status C Automatic acceptance of credit before examination No
Summer semester 0 / - 0 / - 0 / - Included in study average NO
Winter semester 0 / - 0 / - 0 / - Repeated registration NO
Repeated registration NO
Timetable Yes Semester taught Winter + Summer
Semester taught Winter + Summer
Minimum (B + C) students not determined Optional course Yes
Optional course Yes
Language of instruction Czech Internship duration 0
No. of hours of on-premise lessons Evaluation scale S|N
Periodicity every year
Specification periodicity Fundamental theoretical course No
Fundamental course No
Fundamental theoretical course No
Evaluation scale S|N
Substituted course None
Preclusive courses N/A
Prerequisite courses N/A
Informally recommended courses N/A
Courses depending on this Course N/A
Histogram of students' grades over the years: Graphic PNG ,  XLS
Course objectives:
Předmět rozvíjí a prohlubuje celkový osobnostně odborný profil doktoranda/doktorandky prostřednictvím zapojení do národního výzkumného projektu a prezentací vlastního badatelského zadání a aktuálního stavu tvorby disertační práce studenta/studentky před odborným oborovým fórem prostřednictvím publikování minimálně jednoho rozsáhlého původního recenzovaného odborného textu. Tento je chápán jako nástroj odborné komunikace a spolupráce v oboru hudební teorie a pedagogika tím, že reflektuje problematiku metodologie oborového výzkumu v co nejširším kontextu historickém a současném, domácím a zahraničním (aktivní zapojení se do národního výzkumného projektu) a zrcadlí autorské kompetence k psaní (či spoluautorství) excelentního odborného textu a k prezentaci před odborným fórem.

Requirements on student
Student(ka) se na základě kontinuálních konzultací s garantem předmětu, svým školitelem, případně konzultanty aktivně zapojí do národního výzkumného projektu realizovaném na pracovišti, příp. na pracovišti, na němž realizuje výzkumnou část svého disertačního projektu. V rámci řešení projektu odpublikuje (v autorství či ve spoluautorství) v domácím recenzovaném periodiku (případně v konferenčním sborníku či sborníku instituce atp.) - fyzickém či elektronickém - minimálně jeden rozsáhlý (minimálně deset normostran vlastního textu) původní odborný text v češtině, případně se podílí autorstvím či spoluautorstvím na kapitole v odborné monografii (v češtině). Tyto excelentní publikační výstupy mohou mít charakter samostatné teoretické, metodologické nebo empirické studie reflektující stav společných bádání v kontextu zadaného disertačního tématu ve vědeckých oblastech hudební teorie, hudební pedagogika, pedagogika, muzikologie, případně kulturní dědictví.
Základním předpokladem pro absolvování předmětu je samostudium, řízené studium - student/ka hojně využívá osobních konzultací s garantem předmětu, se školitelem, případně konzultanty. Pro udělení zápočtu je určující přijetí díla k tisku na základě proběhnuvšího (úspěšného) recenzního řízení, nikoliv jeho fyzické vydání.


Content
1. Rozsáhlý excelentní recenzovaný článek (kapitola v monografii) - autorství či spoluautorství - respektuje tyto principy:
- metodologicky přesné ukotvení výzkumného problému, hlavních a specifických výzkumných otázek (hypotéz),
- teoretické ukotvení a popis stavu řešené problematiky (v kontextech historických a současných, domácích a zahraničních),
- popis metodologie výzkumu,
- shrnutí a diskuse výsledků.
2. Rozsáhlý excelentní recenzovaný článek (kapitola v monografii) - autorství či spoluautorství - respektuje vžitou strukturu členění:
- Abstrakt (Abstract), včetně cizojazyčného překladu, příp. dvojjazyčné mutace klíčových slov;
- Úvod (Introduction) - uvedení do kontextu problematiky (v přiměřené a nutné hloubce a rozsahu);
- Materiál a metody (Material and Methods) - popis použitých pramenů a metod (oborově tedy Reference and Methods), včetně metod analýzy dat;
- Výsledky (Results) - jde nejen o sumarizaci výsledků, ale především o jejich stručné komentování;
- Závěr (Conclusion) - vyhodnocení a interpretace výsledků;
- Diskuze (Discussion) - zařazení výsledků do širšího oborového kontextu a rozprava o možném dalším směřování bádání v rámci tématu;
- Přílohy - dokladový materiál zjištěných dat s vizualizací;
- Použitá literatura (Literature) - uvedení všech použitých pramenů a literatury (v rámci oborového úzu je vhodné oba typy informačních zdrojů od sebe oddělit - Reference and Literature), včetně přiměřeného počtu relevantních autocitací.
3. Rozsáhlý excelentní recenzovaný článek (kapitola v monografii) - autorství či spoluautorství - vykazuje tyto znaky:
- původnost, novost a přínosnost pro obor (pro vědu či poznání vůbec) - výsledky vlastních bádání,
- logičnost, vyváženost a systémovost,
- vysoká profesní a oborová odbornost, mimo jiné v oblasti oborového výzkumu,
- odborný styl a jazyková správnost včetně termínů a adekvátní práce s termíny, cizími slovy a cizím jazykem,
- poznámkový aparát s funkcí vysvětlovací, doplňovací i citační,
- práce s prameny a literaturou - citace a citáty,
- organizace pramenů, příp. jiného důkazního materiálu (přílohy, příklady a jiná dokladující zobrazení v textu a především pak samostatná část Přílohy),
- jednotnost a čistota formy i obsahu,
- znalost reprografických pravidel, resp. dodržování formálního a obsahového zadání zadavatele,
- lehkost a nadhled, dramaturgický spád a gradace, celkové myšlenkové vyústění textu.


Activities
Fields of study


Guarantors and lecturers
  • Guarantors: doc. PhDr. Jiří Kusák, Ph.D. (100%), 
Literature
  • Basic: HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
  • Basic: CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
  • Basic: ROSENAU, Milton D. Řízení projektů: příprava a plánování, zahájení, výběr lidí a jejich řízení, kontrola a změny, vyhodnocení a ukončení. Praha: Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-218-1.
  • Basic: ŠEVČÍKOVÁ, Veronika. Studentské odborné texty jako problém. Ostrava: Ostravská univerzita, 2015. ISBN 978-80-7464-766-6.
  • Basic: O'LEARY, Zina. The essential guide to doing your research project. Los Angeles: SAGE, 2017. ISBN 978-1-4739-5208-9.
  • Extending: PHILLIPS, D. C. Encyclopedia of educational theory and philosophy. Los Angeles: SAGE reference, 2014. ISBN 978-1-4522-3089-4.
  • Extending: NĚMEC, Vladimír. Projektový management. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0392-0.
  • Extending: CRESWELL, John W. Research design: qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Los Angeles: Sage, 2009. ISBN 978-1-4129-6557-6.
  • Extending: MAŇÁK, Josef, Vlastimil ŠVEC a Štefan ŠVEC (eds.). Slovník pedagogické metodologie. Praha: Paido, 2005. ISBN 80-7315-102-2.
  • Extending: PUNCH, Keith. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-468-7.
  • Recommended: CRESWELL, John W. a Vicki L. PLANO CLARK. Designing and conducting mixed methods research. Thousand Oaks: Sage, 2007. ISBN 978-1-4129-2792-5.
  • Recommended: KATUŠČÁK, Dušan (et al.). Jak psát závěrečné a kvalifikační práce: jak psát bakalářské práce, diplomové práce, dizertační práce, specializační práce, habilitační práce, seminární a ročníkové práce, práce studentské vědecké a odborné činnosti, jak vytvořit bibliografické citace a odkazy a citovat tradiční a elektronické dokumenty. Nitra: Enigma, 2008. ISBN 978-80-89132-45-4.
  • Recommended: SVOZILOVÁ, Alena. Projektový management: systémový přístup k řízení projektů. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-271-9473-5.
  • Recommended: NOVÝ, Ivan a Sylvia SCHROLL-MACHL. Spolupráce přes hranice kultur. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-121-6.
  • Recommended: KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: Masarykova univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-8163-5.
  • On-line library catalogues

Prerequisites

Learning outcomes

Knowledge - knowledge resulting from the course:
- terminologie, klasifikací, principů, přístupů, teorií, modelů a metod hudebněpedagogického a pedagogického výzkumu, včetně problematiky tvorby a prezentace odborných textů, které získal/a prostřednictvím problémových přednášek a upevnil(a) prostřednictvím opakovaných individuálních konzultací a dlouhodobé studijní přípravy na dílčí oborové zkoušky,
- spolehlivé orientace v teorii a metodologii současného hudebněpedagogického a pedagogického výzkumu,
- spolehlivé orientace v teorii a metodologii tvorby (spoluautorství) oborového odborného textu v češtině,
- související s definovaným obsahem učiva a stanovenou studijní literaturou.
Skills - skills resulting from the course:
- soběstačně tvořivě vědecky pracovat v oborovém kontextu hudební teorie a pedagogiky (včetně samostatného získávání a využívání odborných znalostí, dovedností a způsobilosti), což prokazuje zapojením do národního výzkumného projektu a vytvořením vlastního (spoluautorství) rozsáhlého původního odborného textu (odpublikovaného v domácím recenzovaném periodiku či jako kapitoly v kolektivní monografii),
- autonomně bádat v rámci oboru a prezentovat originální výsledky své práce, nové pro vědu a poznání vůbec,
- se bezpečně orientovat v oblasti oborové metodologie a ve formulování a formátování odborného textu,
- být připraven na funkci konzultační a hodnotitelskou v oblasti vlastního disertačního tématu a zadané studijní literatury,
- samostatně bádat v intencích definovaného obsahu učiva a stanovené studijní literatury

Assessment methods

Knowledge - knowledge achieved by taking this course are verified by the following means:
IIB21 - Professional paper / essay / study

Teaching methods

Knowledge - the following training methods are used to achieve the required knowledge:
G2 - Self-study, controlled study
 

Facilities

  • Counselling and Career Centre
  • Pyramida Centre
  • Halls of Residence
  • University Library
  • University e-shop
  • International Office

Prospective students

  • Why study at the UO
  • E-application
  • Study Degree Programme
  • Study Exchange Programme
  • Study PhD Programme
  • How to Apply
  • Contacts for admissions

Students

  • Academic Calendar
  • University ID Cards
  • Students with special needs
  • Student documents and regulations

Alumni

  • Alumni Registration
  • Alumni Portal
  • Alumni Photogallery

Student App

  • For Android
  • For iOS