|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
KHV / 9PEOJ
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
KHV
/
9PEOJ
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Title
|
Particip. in National Research Project
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Long Title
|
Participation in National Research Project
|
Accredited / Credits
|
Yes,
10
Cred.
|
Type of completion
|
Combined
|
Type of completion
|
Combined
|
Time requirements
|
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Included in study average
|
NO
|
Language of instruction
|
Czech
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Summer semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Included in study average
|
NO
|
Winter semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Winter + Summer
|
Semester taught
|
Winter + Summer
|
Minimum (B + C) students
|
not determined
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
Czech
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
|
Evaluation scale |
S|N |
Periodicity |
every year
|
Specification periodicity |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
No
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
S|N |
Substituted course
|
None
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Předmět rozvíjí a prohlubuje celkový osobnostně odborný profil doktoranda/doktorandky prostřednictvím zapojení do národního výzkumného projektu a prezentací vlastního badatelského zadání a aktuálního stavu tvorby disertační práce studenta/studentky před odborným oborovým fórem prostřednictvím publikování minimálně jednoho rozsáhlého původního recenzovaného odborného textu. Tento je chápán jako nástroj odborné komunikace a spolupráce v oboru hudební teorie a pedagogika tím, že reflektuje problematiku metodologie oborového výzkumu v co nejširším kontextu historickém a současném, domácím a zahraničním (aktivní zapojení se do národního výzkumného projektu) a zrcadlí autorské kompetence k psaní (či spoluautorství) excelentního odborného textu a k prezentaci před odborným fórem.
|
Requirements on student
|
Student(ka) se na základě kontinuálních konzultací s garantem předmětu, svým školitelem, případně konzultanty aktivně zapojí do národního výzkumného projektu realizovaném na pracovišti, příp. na pracovišti, na němž realizuje výzkumnou část svého disertačního projektu. V rámci řešení projektu odpublikuje (v autorství či ve spoluautorství) v domácím recenzovaném periodiku (případně v konferenčním sborníku či sborníku instituce atp.) - fyzickém či elektronickém - minimálně jeden rozsáhlý (minimálně deset normostran vlastního textu) původní odborný text v češtině, případně se podílí autorstvím či spoluautorstvím na kapitole v odborné monografii (v češtině). Tyto excelentní publikační výstupy mohou mít charakter samostatné teoretické, metodologické nebo empirické studie reflektující stav společných bádání v kontextu zadaného disertačního tématu ve vědeckých oblastech hudební teorie, hudební pedagogika, pedagogika, muzikologie, případně kulturní dědictví.
Základním předpokladem pro absolvování předmětu je samostudium, řízené studium - student/ka hojně využívá osobních konzultací s garantem předmětu, se školitelem, případně konzultanty. Pro udělení zápočtu je určující přijetí díla k tisku na základě proběhnuvšího (úspěšného) recenzního řízení, nikoliv jeho fyzické vydání.
|
Content
|
1. Rozsáhlý excelentní recenzovaný článek (kapitola v monografii) - autorství či spoluautorství - respektuje tyto principy:
- metodologicky přesné ukotvení výzkumného problému, hlavních a specifických výzkumných otázek (hypotéz),
- teoretické ukotvení a popis stavu řešené problematiky (v kontextech historických a současných, domácích a zahraničních),
- popis metodologie výzkumu,
- shrnutí a diskuse výsledků.
2. Rozsáhlý excelentní recenzovaný článek (kapitola v monografii) - autorství či spoluautorství - respektuje vžitou strukturu členění:
- Abstrakt (Abstract), včetně cizojazyčného překladu, příp. dvojjazyčné mutace klíčových slov;
- Úvod (Introduction) - uvedení do kontextu problematiky (v přiměřené a nutné hloubce a rozsahu);
- Materiál a metody (Material and Methods) - popis použitých pramenů a metod (oborově tedy Reference and Methods), včetně metod analýzy dat;
- Výsledky (Results) - jde nejen o sumarizaci výsledků, ale především o jejich stručné komentování;
- Závěr (Conclusion) - vyhodnocení a interpretace výsledků;
- Diskuze (Discussion) - zařazení výsledků do širšího oborového kontextu a rozprava o možném dalším směřování bádání v rámci tématu;
- Přílohy - dokladový materiál zjištěných dat s vizualizací;
- Použitá literatura (Literature) - uvedení všech použitých pramenů a literatury (v rámci oborového úzu je vhodné oba typy informačních zdrojů od sebe oddělit - Reference and Literature), včetně přiměřeného počtu relevantních autocitací.
3. Rozsáhlý excelentní recenzovaný článek (kapitola v monografii) - autorství či spoluautorství - vykazuje tyto znaky:
- původnost, novost a přínosnost pro obor (pro vědu či poznání vůbec) - výsledky vlastních bádání,
- logičnost, vyváženost a systémovost,
- vysoká profesní a oborová odbornost, mimo jiné v oblasti oborového výzkumu,
- odborný styl a jazyková správnost včetně termínů a adekvátní práce s termíny, cizími slovy a cizím jazykem,
- poznámkový aparát s funkcí vysvětlovací, doplňovací i citační,
- práce s prameny a literaturou - citace a citáty,
- organizace pramenů, příp. jiného důkazního materiálu (přílohy, příklady a jiná dokladující zobrazení v textu a především pak samostatná část Přílohy),
- jednotnost a čistota formy i obsahu,
- znalost reprografických pravidel, resp. dodržování formálního a obsahového zadání zadavatele,
- lehkost a nadhled, dramaturgický spád a gradace, celkové myšlenkové vyústění textu.
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
-
Basic:
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
-
Basic:
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
-
Basic:
ROSENAU, Milton D. Řízení projektů: příprava a plánování, zahájení, výběr lidí a jejich řízení, kontrola a změny, vyhodnocení a ukončení. Praha: Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-218-1.
-
Basic:
ŠEVČÍKOVÁ, Veronika. Studentské odborné texty jako problém. Ostrava: Ostravská univerzita, 2015. ISBN 978-80-7464-766-6.
-
Basic:
O'LEARY, Zina. The essential guide to doing your research project. Los Angeles: SAGE, 2017. ISBN 978-1-4739-5208-9.
-
Extending:
PHILLIPS, D. C. Encyclopedia of educational theory and philosophy. Los Angeles: SAGE reference, 2014. ISBN 978-1-4522-3089-4.
-
Extending:
NĚMEC, Vladimír. Projektový management. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0392-0.
-
Extending:
CRESWELL, John W. Research design: qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Los Angeles: Sage, 2009. ISBN 978-1-4129-6557-6.
-
Extending:
MAŇÁK, Josef, Vlastimil ŠVEC a Štefan ŠVEC (eds.). Slovník pedagogické metodologie. Praha: Paido, 2005. ISBN 80-7315-102-2.
-
Extending:
PUNCH, Keith. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-468-7.
-
Recommended:
CRESWELL, John W. a Vicki L. PLANO CLARK. Designing and conducting mixed methods research. Thousand Oaks: Sage, 2007. ISBN 978-1-4129-2792-5.
-
Recommended:
KATUŠČÁK, Dušan (et al.). Jak psát závěrečné a kvalifikační práce: jak psát bakalářské práce, diplomové práce, dizertační práce, specializační práce, habilitační práce, seminární a ročníkové práce, práce studentské vědecké a odborné činnosti, jak vytvořit bibliografické citace a odkazy a citovat tradiční a elektronické dokumenty. Nitra: Enigma, 2008. ISBN 978-80-89132-45-4.
-
Recommended:
SVOZILOVÁ, Alena. Projektový management: systémový přístup k řízení projektů. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-271-9473-5.
-
Recommended:
NOVÝ, Ivan a Sylvia SCHROLL-MACHL. Spolupráce přes hranice kultur. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-121-6.
-
Recommended:
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: Masarykova univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-8163-5.
-
On-line library catalogues
|
Prerequisites
|
|
Learning outcomes
|
Knowledge - knowledge resulting from the course: |
- terminologie, klasifikací, principů, přístupů, teorií, modelů a metod hudebněpedagogického a pedagogického výzkumu, včetně problematiky tvorby a prezentace odborných textů, které získal/a prostřednictvím problémových přednášek a upevnil(a) prostřednictvím opakovaných individuálních konzultací a dlouhodobé studijní přípravy na dílčí oborové zkoušky,
- spolehlivé orientace v teorii a metodologii současného hudebněpedagogického a pedagogického výzkumu,
- spolehlivé orientace v teorii a metodologii tvorby (spoluautorství) oborového odborného textu v češtině,
- související s definovaným obsahem učiva a stanovenou studijní literaturou.
|
Skills - skills resulting from the course: |
- soběstačně tvořivě vědecky pracovat v oborovém kontextu hudební teorie a pedagogiky (včetně samostatného získávání a využívání odborných znalostí, dovedností a způsobilosti), což prokazuje zapojením do národního výzkumného projektu a vytvořením vlastního (spoluautorství) rozsáhlého původního odborného textu (odpublikovaného v domácím recenzovaném periodiku či jako kapitoly v kolektivní monografii),
- autonomně bádat v rámci oboru a prezentovat originální výsledky své práce, nové pro vědu a poznání vůbec,
- se bezpečně orientovat v oblasti oborové metodologie a ve formulování a formátování odborného textu,
- být připraven na funkci konzultační a hodnotitelskou v oblasti vlastního disertačního tématu a zadané studijní literatury,
- samostatně bádat v intencích definovaného obsahu učiva a stanovené studijní literatury
|
|
Assessment methods
|
Knowledge - knowledge achieved by taking this course are verified by the following means: |
IIB21 - Professional paper / essay / study |
|
Teaching methods
|
Knowledge - the following training methods are used to achieve the required knowledge: |
G2 - Self-study, controlled study |
|
|
|
|