|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
KIK / INFT2
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
KIK
/
INFT2
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Title
|
Information Technology 2
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Accredited / Credits
|
Yes,
3
Cred.
|
Type of completion
|
Oral
|
Type of completion
|
Oral
|
Time requirements
|
practical class
2
[Hours/Week]
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Included in study average
|
NO
|
Language of instruction
|
Czech
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Summer semester
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / -
|
Included in study average
|
NO
|
Winter semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Summer semester
|
Semester taught
|
Summer semester
|
Minimum (B + C) students
|
not determined
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
Czech
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
|
Evaluation scale |
S|N |
Periodicity |
every year
|
Specification periodicity |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
No
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
S|N |
Substituted course
|
None
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Cílem předmětu je naučit studenty vytvářet materiály pro iPad a další dotyková zařízení a nastavit vhodné prostředí pro využití iPadu ve výuce. Jedna část kurzu bude věnována tvorbě učebních materiálů, vyhledání vhodných aplikací a jejich navázání na aktuální RVP. Druhá část kurzu se pak bude věnovat možnostem využití iPadu ve škole a využití webových služeb.
|
Requirements on student
|
- aktivní účast na cvičeních - průběžné plnění zadaných úkolů (cca 5) - odevzdání seminární práce dle zadání
|
Content
|
Typologie elektronických výukových materiálů Tvorba elektronických textů Práce s elektronickým textem a jeho využití ve výuce Vzdělávací aplikace a jejich vazba na RVP Tvorba učebních materiálů s využitím aplikací M-learning Cloudové služby pro sdílení Webové nástroje pro evaluaci žáků Nástroj iTunes U
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
-
Basic:
GRAHAM, S. Administrace systému Linux: podrobný průvodce začínajícího uživatele. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0641-5.
-
Basic:
Rybička, J. LaTeX pro začátečníky. Brno: Konvoj, 1999. ISBN 80-85615-74-6.
-
Basic:
VALADE, J. Linux - Jdi do toho. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-8061-121-1.
-
Basic:
SOBELL, M. Linux - praktický průvodce. Praha: Computer Press, 1999. ISBN 80-7226-190-8.
-
Basic:
WELSH, M. Používáme Linux. Praha: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-698-5.
-
On-line library catalogues
|
Time requirements
|
All forms of study
|
Activities
|
Time requirements for activity [h]
|
Being present in classes
|
10
|
Presentation (of works, projects, etc.)
|
4
|
Continuous tasks completion (incl. correspondence tasks)
|
16
|
Scientific text studying in the Czech language
|
4
|
Consultation of work with the teacher/tutor (incl. electronic)
|
8
|
Self-tutoring
|
10
|
Defence (of works, projects, etc.)
|
4
|
Source stuying
|
8
|
Total
|
64
|
|
Prerequisites
|
|
Learning outcomes
|
Knowledge - knowledge resulting from the course: |
Student získá: - dovednost tvorby učebních materiálů pro iPad - schopnost vyhledat aplikaci v návaznosti na RVP - schopnost pracovat s elektronickým textem - schopnost využít webovou službu pro hodnocení žáků - dovednost vytvořit kurz iTunes U
|
|
Assessment methods
|
Knowledge - knowledge achieved by taking this course are verified by the following means: |
Analysis of mental work (correspondence assignment, presentation, instructional paper, seminary work) |
Continuous analysis of student´s achievements |
Point system |
Verbal evaluation |
|
Teaching methods
|
Knowledge - the following training methods are used to achieve the required knowledge: |
Dialogic (discussion, dialogue, brainstorming) |
Group and co-operative tutoring |
Projects tutoring |
|
|
|
|