|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGE / 2LIS1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGE
/
2LIS1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Literární seminář 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
1 / -
|
4 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Výuka je zaměřena na zprostředkování vhledu do vývoje německy psané liteatury. Cílem je naučit studenty samostatně uvažovat a na základě studia literárních pramenů objektivně interpretovat vybrané ukázky stěžejních děl a zasadit daná díla do společenského kontextu dané epochy.
|
Požadavky na studenta
|
- účast na seminářích (80% docházka)
- samostatný výstup k semináři a následná diskuze
- četba příslušných textů dle doloženého seznamu literatury
- analýza zvoleného literárního díla v rozsahu pěti normostran
|
Obsah
|
1. Struktury myšlení na přelomu 18. a 19. století v literatuře a filozofii.
2. Počátky moderní literatury v rámci klasiky 19. století, Jean Paul, Friedrich Hölderlin, Heinrich
von Kleist.
3. Iracionalita a její základy v novém myšlení německých romantiků, Friedrich von Hardenberg,
Ludwig Tieck a Wilhelm H. Wackenroder.
4. Analýza raně romantických děl Friedricha Schlegela a Friedricha von Hardenberga.
5. Jenská vrcholná romantika.
6. Komentáře k odlišným hodnotám vrcholné a pozdní romantiky - Ludwig Tieck.
7. Hoffmannovy vize a schizofrenní sny o člověku.
8. Junges Deutschland - Heinrich Heine.
9. Nové revoluční myšlení mezi Büchnerem a Heinem. Analýzy děl Woyzek a Buch der Lieder.
10. Realismus a jeho umělecké směry.
11. Poetický realismus a jeho význam.
12. Tragický realismus.
13. Analýza děl Heinricha von Kleista: Rozbitý džbán.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
RÖTZER, G. Geschichte der deutschen Literatur: Epochen, Autoren, Werke. Bamberg, 2013. ISBN 978-3-7661-4140-8.
-
Základní:
BRENNER, Peter J. Neue deutsche Literaturgeschichte: vom "Ackermann" zu Günter Grass. Berlin, 2011. ISBN 978-3-484-10897-4.
-
Rozšiřující:
RUFFING, Reiner. Deutsche Literaturgeschichte. Paderborn, 2013. ISBN 978-3-8252-3981-7.
-
Rozšiřující:
BEUTIN, W. Deutsche Literaturgeschichte: Von den Anfängen bis zur Gegenwart. Stuttgart, 2008. ISBN 978-3-476-02247-9.
-
Doporučená:
BURDORF, D. / FASBENDER, CH. Metzler Lexikon Literatur: Begriffe und Definitionen. Stuttgart, 2007. ISBN 978-3-476-01612-6.
-
Doporučená:
Zlá, Iveta. MULTIMEDIALES LEHRBUCH DER DEUTSCHSPRACHIGEN LITERATUR DES 18. UND 19. JH.. Ostrava.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Studium pramenů
|
24
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
20
|
Příprava na zápočet
|
20
|
Četba beletrie v cizím jazyce
|
30
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
- Základní orientace v dějinách německé literatury
- Odpovídající jazykové kompetence
- Vhled do základních literárněvědných témat |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Po absolvování předmětu studenti dokáží:
a) charakterizovat vývojové etapy německy psané literatury
b) interpretovat literární díla
c) prezentovat získané poznatky v historicko-společenských souvislostech |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Po absolvování předmětu studenti dokáží:
a) analyzovat literární texty
b) aplikovat analyzovaný text do širších souvislostí
c) posoudit význam literárního díla pro kulturněhistorický vývoj
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IIB18 - Analýza uměleckého díla |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
IIB25 - Seminární práce / referát |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A4 - Rozhovor (ve smyslu kladení otázek při fixaci a opakování učiva) |
B1 - Diskuse |
B6 - Brainstorming, brainwriting, snowballing |
A3 - Reproduktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
|
|
|
|