|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Informace o předmětu
KFG / 7CHYM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFG
/
7CHYM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Complex hydrology modelling
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
7 / 25
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Students will be trained to operate the latest rainfall-runoff and hydraulic models. The course is purely practically oriented. In the first part students will learn how to develop, run and calibrate coupled MIKE SHE/MIKE 11 hydrological model. Afterward, they will apply this model to access principal hydrological problems e.g. land use and climate change impact on simulated results. In the second part, they will learn how to operate hydraulic model HEC-RAS, running in the two-dimensional version. Using the HEC-RAS, they will create flood hazard map which could serve as basis for flood risk assessment.
|
Požadavky na studenta
|
V průběhu semestru se dále budou psát dva průběžné testy (20 + 20 b.), ze kterých je možno získat celkově 40 b. (bez možnosti opakování).
Úspěšné zakončení předmětu je podmíněno úspěšným vykonáním ústní zkoušky (max 20 b.). Před připuštěním ke zkoušce je dále nutné získat dostatečný počet bodů z úloh zadaných na cvičeních (max 40b). Podíl jednotlivých úloh na celkovém počtu bodů bude specifikován vždy na začátku semestru. Minimální počty bodů z ústní zkoušky je stanoven na 10 b, minimální počet bodů z cvičení na 20 b.
Obecně platí podmínky úspěšného zakončení kurzu dle SaZŘ OU.
|
Obsah
|
1. Development of hydraulic model MIKE 11
2. Running the MIKE 11 model, model calibration, and validation
3. Development of rainfall-runoff model MIKE SHE.
4. Development and running rainfall-runoff model MIKE SHE
5. Coupling rainfall-runoff model MIKE SHE with hydraulic model MIKE 11 and running the coupled model.
6. Manual and automatic calibration of the coupled model, sensitivity analyses using the AUTOCAL tool.
7. Accessing simulated results using the Water Balance tool
8. Modeling the impact of land use and climate change on runoff using coupled MIKE SHE / MIKE 11 model
9. Development of a two-dimensional hydraulic HEC-RAS model
10. Development and running the HEC-RAS model
11. HEC-RAS model simulation and validation
12. Creation of flood depth and flood velocity maps using the HEC-RAS model
13. Impact of channel morphology changes using HEC-RAS model
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
DHI, 2011c. AUTOCAL, Auto Calibration Tool, User Guide, Edition 2014, 72s. 2011.
-
Doporučená:
USACE, 2016a. HEC-RAS, River Analysis system, User´s Manual, Version 5, 960s.. 2016.
-
Doporučená:
USACE, 2016b. HEC-RAS, River Analysis system, 2D Modelling User´s Manual, Version 5.0 171s.. 2016.
-
Doporučená:
Novak, P., Guinot, V. , Jeffrey, A., Reeve, D.E. (2010). Hydraulic Modelling - An Introduction: Principles, Methods and Applications, Routledge. 2010. ISBN 978-0419250203.
-
Doporučená:
DHI, 2011a. MIKE SHE User Manual, Volume 1: User Guide, 332s. 2011.
-
Doporučená:
DHI, 2011b. MIKE 11, A modelling system for Rivers and Channels, User Guide, 542s.. 2011.
-
Doporučená:
BEVEN K. Rainfall-Runnoff modelling. A John Wiley and Sons Ltd., 2012. ISBN 978-0-470-71459-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku
|
30
|
Samostudium
|
10
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
4
|
Četba beletrie v českém jazyce
|
26
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
50
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- student je schopen vytvořit, spustit a aplikovat modely MIKE SHE, MIKE 11 a HEC-RAS 2D. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC13 - Technické práce |
IC9 - Praktická zkouška (prezentace profesních dovedností pěveckých, instrumentálních, sbormistrovských, pracovně-technických, výtvarných apod.) |
IIA6 - Projekt (výstup projektové výuky) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
C4 - Instruktáž |
C7 - Počítačová simulace |
E6 - Projektová výuka |
G2 - Samostudium, řízené studium |
G5 - Kritické myšlení |
G1 - Skupinové a kooperativní učení |
D3 - Nácvik a vytváření dovedností technických a pracovních |
|
|
|
|