|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KCD / KOMDV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KCD
/
KOMDV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Komunikační dovednosti
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student získá - základní znalosti o průběhu dialogu, - informace o některých komunikačních strategiích, - poučení o pravidlech písemné komunikace klasické i elektronické. Program seminářů je variabilní - s ohledem na potřeby zapsaných studentů.
|
Požadavky na studenta
|
- aktivní účast v seminářích (60 %) - schopnost komentovat mluvený a psaný projev, stanovit korekční postupy - vedení záznamu o vývoji vlastních poznatků Předmět lze absolvovat také během zahraničního studijního pobytu v rámci mobility programu Socrates-Erasmus formou samostatné přípravy, konzultací elektronickou cestou a vypracování seminární práce.
|
Obsah
|
1. Cíl komunikace ve škole a pomáhajících institucích. 2. "Monolog" a dialog. 3. Výstavba dialogu. Jeho účinnost a úspěšnost. Neverbální komunikace. 4. Dialog v psaných projevech. 5. Cesty ke zdokonalení komunikačních dovedností - shrnutí, prezentace semestrálních prací (sumář poznatků strukturovaný jako souvislý psaný nebo mluvený text).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
HOFFMANNOVÁ, J. - MÜLLEROVÁ, O. Kapitoly o dialogu. Praha: Pansofia, 1994. ISBN 80-85804-29-8.
-
Základní:
HUBÁČEK, J. Kultura mluvené řeči. Ostrava, 1980. ISBN cnb000473394.
-
Základní:
HŮRKOVÁ, J. Mluvený projev a přednes. Praha, 1985. ISBN 80-85827-93-X.
-
Rozšiřující:
DANEŠ, F. a kol. Český jazyk na přelomu tisíciletí. Praha: Academia, 1997. ISBN 80-200-0617-6.
-
Rozšiřující:
MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno : MU, 1995.
-
Rozšiřující:
KRAUS, J. Rétorika v evropské kultuře. Praha: Academia, 1998. ISBN 80-200-0659-1.
-
Rozšiřující:
JANOUŠEK, J. Společenská činnost a komunikace. Praha: Svoboda, 1984. ISBN cnb000020563.
-
Rozšiřující:
HÖFLEROVÁ, E. Školský dialog a jeho vliv na rozvoj řeči dětí. Ostrava, 2003. ISBN 80-7042-297-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|