|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KCD / 88PM2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KCD
/
88PM2
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Název
|
Seminář k diplomové práci 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je druhou částí třísemestrového bloku. Není zařazen v rozvrhu přímé výuky. Má konzultační charakter, student řeší koncepční otázky své diplomové práce přímo s konkrétním vedoucím. Hlavním cílem této fáze je dále precizace dovednosti psát odborný text. Hlavním cílem disciplíny je prohloubení znalostí o základních principech vědecké práce a jejich aktivní využívání při tvorbě diplomové práce.
|
Požadavky na studenta
|
Student dokáže přesně a výstižně formulovat odborný text, a to s ohledem na kohezi a koherenci daného komunikátu. Na udělení zápočtu získává student nárok tehdy, plní-li úkoly zadávané na jednotlivých konzultacích. Hodnocení práce studenta je v kompetenci vedoucího diplomové práce.
V součtu je student hodnocen: 100 až 51 bodů: započteno; 50 až 0 bodů: nezapočteno.
|
Obsah
|
Předmět je druhou částí třísemestrového bloku. Není zařazen v rozvrhu přímé výuky. Má konzultační charakter, student řeší koncepční otázky své diplomové práce přímo s konkrétním vedoucím. Hlavním cílem této fáze je dále precizace dovednosti psát odborný text. Hlavním cílem disciplíny je prohloubení znalostí o základních principech vědecké práce a jejich aktivní využívání při tvorbě diplomové práce.
Student je v kontaktu s vedoucím práce, v předem dohodnutých termínech (uvedených v zadání práce) předkládá dílčí výsledky své činnosti. Také postup při sestavování odborného textu konzultuje s vedoucím diplomové práce. Předmětem konzultací jsou koncepční otázky, nikoli kontrola práce. Konzultace je možno provádět i elektronicky, pokud se na tom obě strany dohodnou.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ČMEJRKOVÁ S. et al. ČSN ISO 690 1996: Bibliografické citace.. Praha: Normalizační institut., 1999.
-
Základní:
ŠANDEROVÁ, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: Sociologické nakladatelství, 2007. ISBN 978-80-86429-40-3.
-
Základní:
ČMEJRKOVÁ, S., DANEŠ, F., SVĚTLÁ, J. Jak napsat odborný text. Praha: Academia, 1991. ISBN 80-85927-69-1.
-
Základní:
HENDL, J.:. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
-
Základní:
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.
-
Rozšiřující:
KOVAŘÍČEK, V., KREJČÍ V. Diplomové a závěrečné práce. 2.vydání. Ostrava: PdF OU, 1995. ISBN 80-7042-088-X.
-
Rozšiřující:
Kapounová, J. Formální úprava diplomové práce. Ostrava: PdF OU, 1998. ISBN 80-7042-141-X.
-
Rozšiřující:
Holoušová, D, Krobotová, M. Jak psát diplomové a závěrečné práce. UP, Olomouc, 1995. ISBN 80-7067-841-0.
-
Rozšiřující:
ŠVAŘÍČEK, V., ŠEĎOVÁ, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
-
Rozšiřující:
Chráska, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. Olomouc: PdF UP, 2003. ISBN 80-244-0765-5.
-
Doporučená:
KOVAŘÍČEK, V. Diplomové a závěrečné práce: metodická příručka pro zpracování a vedení diplomových a závěrečných prací. Podle pokynů vedoucího práce s ohledem na její zaměření. Ostrava, 1995.
-
Doporučená:
SGALL, P. - PANEVOVÁ, J. Jak psát a jak nepsat česky. Praha, 2004. ISBN 80-246-0871-5.
-
Doporučená:
ŠEĎOVÁ, K., ŠVAŘÍČEK, R. Jak psát kvalitativně orientované výzkumné studie. Kvalita v kvalitativním výzkumu.. roč. 23, č. 4, s. 478 - 510. Pedagogická orientace, 2013. ISBN 1211-4669.
-
Doporučená:
Strauss, A., Corbinová, J. Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice, 1999. ISBN 9788085834604.
-
Doporučená:
Kapounová, J., Polášek, R. Zpracování grafické informace. Ostrava, 2004.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Do souboru klíčových znalostí řadíme tyto:
- znalost klíčových pojmů vztahujících se ke zpracovávanému tématu;
- znalost jak teoretických, tak aplikačních východisek předkládaného tématu;
- znalost formálních i jazykových náležitostí souvisejících s odborným textem;
- znalost základních metod užívaných v prostředí lingvistického, literárního a šířeji pojatého didaktického výzkumu;
- znalost citační normy, pravidel práce se zdrojovým materiálem;
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Do souboru klíčových dovedností řadíme tyto:
- posoudit text (mluvený i psaný) z hlediska jeho účinnosti v komunikačním procesu;
- analyzovat komunikát ze stylového hlediska volit design výzkumu podle potřeb zvoleného tématu;
- specifikovat cíle odborného textu;
- formulovat výzkumné otázky (popř. hypotézy);
- stanovit velikost výzkumného vzorku apod.;
- užívat prostředky koheze a koherence textu;
- napsat odborný text se všemi jeho náležitostmi;
- prezentovat dané téma.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IC18 - Klauzurní práce (prezentace práce nebo souboru prací odborného nebo uměleckého charakteru) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A1 - Přednáška |
B1 - Diskuse |
D1 - Nácvik a vytváření dovedností komunikačních/jazykových |
D8 - Produkční metody - tvorba odborná, umělecká |
G2 - Samostudium, řízené studium |
|
|
|
|