Browse IS/STAG - Portál OSU

Skip to page content
Website OSU
Portal title page OSU
Anonymous user Login Česky
Browse IS/STAG
Login Česky
  • Vítejte
  • Browse IS/STAG
  • Applicant
  • Graduate
  • University portal
Vítejte
Browse IS/STAG
Information for applicantsElectronic applicationECTS arrivals
Alumni Club
University portal

1st level navigation

  • Vítejte
  • Browse IS/STAG
  • Applicant
  • Graduate
  • University portal
User disconnected from the portal due to long time of inactivity.
Please, click this link to log back in
(sessions are disconnected after 240 minutes of inactivity. Note that mobile devices may get disconnected even sooner).

Browse IS/STAG (S025)

Help

Main menu for Browse IS/STAG

  • Programmes and specializations.
  • Courses, selected item
  • Departments
  • Lecturers
  • Students
  • Examination dates
  • Timetable events
  • Theses
  • Pre-regist. study groups
  • Rooms
  • Rooms – all year
  • Free rooms – Semester
  • Free rooms – Year
  • Capstone project
  • Times overlap
  •  
  • Title page
  • Calendar
  • Help

Search for a  Course

Print/export:  Bookmark this link in your browser so that you may quickly load this IS/STAG page in the future.

Courses found, count: 1

Search result paging

Found 1 records Export to xls
  Abbreviation unit / Course abbreviation Title Variant
Item shown in detail - course KCD/88PM2  KCD / 88PM2 Diploma Thesis Seminar 2 Show course Diploma Thesis Seminar 2 2022/2023

Course info KCD / 88PM2 : Course description

  • Course description , selected item
  • Study programmes, wherein the course is included
  • List of students course
  • Timetable course
  • Examination datesexaminations course
  • Timetable events course
  • Permissions for Course
Department/Unit / Abbreviation KCD / 88PM2 Academic Year 2022/2023
Academic Year 2022/2023
Title Diploma Thesis Seminar 2 Form of course completion Pre-Exam Credit
Form of course completion Pre-Exam Credit
Accredited / Credits Yes, 5 Cred. Type of completion Combined
Type of completion Combined
Time requirements seminar 3 [Hours/Semester] Course credit prior to examination No
Course credit prior to examination No
Automatic acceptance of credit before examination No
Included in study average NO
Language of instruction Czech
Occ/max Status A Status A Status B Status B Status C Status C Automatic acceptance of credit before examination No
Summer semester 0 / - 0 / - 0 / - Included in study average NO
Winter semester 0 / - 0 / - 0 / - Repeated registration NO
Repeated registration NO
Timetable Yes Semester taught Winter semester
Semester taught Winter semester
Minimum (B + C) students not determined Optional course Yes
Optional course Yes
Language of instruction Czech Internship duration 0
No. of hours of on-premise lessons Evaluation scale S|N
Periodicity every year
Specification periodicity Fundamental theoretical course No
Fundamental course Yes
Fundamental theoretical course No
Evaluation scale S|N
Substituted course None
Preclusive courses N/A
Prerequisite courses N/A
Informally recommended courses N/A
Courses depending on this Course N/A
Histogram of students' grades over the years: Graphic PNG ,  XLS
Course objectives:
Předmět je druhou částí třísemestrového bloku. Není zařazen v rozvrhu přímé výuky. Má konzultační charakter, student řeší koncepční otázky své diplomové práce přímo s konkrétním vedoucím. Hlavním cílem této fáze je dále precizace dovednosti psát odborný text. Hlavním cílem disciplíny je prohloubení znalostí o základních principech vědecké práce a jejich aktivní využívání při tvorbě diplomové práce.




Requirements on student
Student dokáže přesně a výstižně formulovat odborný text, a to s ohledem na kohezi a koherenci daného komunikátu. Na udělení zápočtu získává student nárok tehdy, plní-li úkoly zadávané na jednotlivých konzultacích. Hodnocení práce studenta je v kompetenci vedoucího diplomové práce.

V součtu je student hodnocen: 100 až 51 bodů: započteno; 50 až 0 bodů: nezapočteno.


Content
Předmět je druhou částí třísemestrového bloku. Není zařazen v rozvrhu přímé výuky. Má konzultační charakter, student řeší koncepční otázky své diplomové práce přímo s konkrétním vedoucím. Hlavním cílem této fáze je dále precizace dovednosti psát odborný text. Hlavním cílem disciplíny je prohloubení znalostí o základních principech vědecké práce a jejich aktivní využívání při tvorbě diplomové práce.
Student je v kontaktu s vedoucím práce, v předem dohodnutých termínech (uvedených v zadání práce) předkládá dílčí výsledky své činnosti. Také postup při sestavování odborného textu konzultuje s vedoucím diplomové práce. Předmětem konzultací jsou koncepční otázky, nikoli kontrola práce. Konzultace je možno provádět i elektronicky, pokud se na tom obě strany dohodnou.



Activities
Fields of study


Guarantors and lecturers
  • Guarantors: doc. PhDr. Radana Metelková Svobodová, Ph.D. (100%), 
  • Seminar lecturer: doc. PhDr. Radana Metelková Svobodová, Ph.D. (100%), 
Literature
  • Basic: ČMEJRKOVÁ S. et al. ČSN ISO 690 1996: Bibliografické citace.. Praha: Normalizační institut., 1999.
  • Basic: ŠANDEROVÁ, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: Sociologické nakladatelství, 2007. ISBN 978-80-86429-40-3.
  • Basic: ČMEJRKOVÁ, S., DANEŠ, F., SVĚTLÁ, J. Jak napsat odborný text. Praha: Academia, 1991. ISBN 80-85927-69-1.
  • Basic: HENDL, J.:. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
  • Basic: GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.
  • Extending: KOVAŘÍČEK, V., KREJČÍ V. Diplomové a závěrečné práce. 2.vydání. Ostrava: PdF OU, 1995. ISBN 80-7042-088-X.
  • Extending: Kapounová, J. Formální úprava diplomové práce. Ostrava: PdF OU, 1998. ISBN 80-7042-141-X.
  • Extending: Holoušová, D, Krobotová, M. Jak psát diplomové a závěrečné práce. UP, Olomouc, 1995. ISBN 80-7067-841-0.
  • Extending: ŠVAŘÍČEK, V., ŠEĎOVÁ, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
  • Extending: Chráska, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. Olomouc: PdF UP, 2003. ISBN 80-244-0765-5.
  • Recommended: KOVAŘÍČEK, V. Diplomové a závěrečné práce: metodická příručka pro zpracování a vedení diplomových a závěrečných prací. Podle pokynů vedoucího práce s ohledem na její zaměření. Ostrava, 1995.
  • Recommended: SGALL, P. - PANEVOVÁ, J. Jak psát a jak nepsat česky. Praha, 2004. ISBN 80-246-0871-5.
  • Recommended: ŠEĎOVÁ, K., ŠVAŘÍČEK, R. Jak psát kvalitativně orientované výzkumné studie. Kvalita v kvalitativním výzkumu.. roč. 23, č. 4, s. 478 - 510. Pedagogická orientace, 2013. ISBN 1211-4669.
  • Recommended: Strauss, A., Corbinová, J. Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice, 1999. ISBN 9788085834604.
  • Recommended: Kapounová, J., Polášek, R. Zpracování grafické informace. Ostrava, 2004.
  • On-line library catalogues

Prerequisites

Learning outcomes

Knowledge - knowledge resulting from the course:
Do souboru klíčových znalostí řadíme tyto:
- znalost klíčových pojmů vztahujících se ke zpracovávanému tématu;
- znalost jak teoretických, tak aplikačních východisek předkládaného tématu;
- znalost formálních i jazykových náležitostí souvisejících s odborným textem;
- znalost základních metod užívaných v prostředí lingvistického, literárního a šířeji pojatého didaktického výzkumu;
- znalost citační normy, pravidel práce se zdrojovým materiálem;



Skills - skills resulting from the course:
Do souboru klíčových dovedností řadíme tyto:
- posoudit text (mluvený i psaný) z hlediska jeho účinnosti v komunikačním procesu;
- analyzovat komunikát ze stylového hlediska volit design výzkumu podle potřeb zvoleného tématu;
- specifikovat cíle odborného textu;
- formulovat výzkumné otázky (popř. hypotézy);
- stanovit velikost výzkumného vzorku apod.;
- užívat prostředky koheze a koherence textu;
- napsat odborný text se všemi jeho náležitostmi;
- prezentovat dané téma.

Assessment methods

Knowledge - knowledge achieved by taking this course are verified by the following means:
IC11 - Activity in lessons (in discussion, group work, etc.)
IC18 - Final examination (presentation of work or a set of work of professional or artistic nature)

Teaching methods

Knowledge - the following training methods are used to achieve the required knowledge:
A1 - Lecture
B1 - Discussion
D1 - Practice and creation of communication/language skills
D8 - Production methods - professional and artistic creation
G2 - Self-study, controlled study
 

Facilities

  • Counselling and Career Centre
  • Pyramida Centre
  • Halls of Residence
  • University Library
  • University e-shop
  • International Office

Prospective students

  • Why study at the UO
  • E-application
  • Study Degree Programme
  • Study Exchange Programme
  • Study PhD Programme
  • How to Apply
  • Contacts for admissions

Students

  • Academic Calendar
  • University ID Cards
  • Students with special needs
  • Student documents and regulations

Alumni

  • Alumni Registration
  • Alumni Portal
  • Alumni Photogallery

Student App

  • For Android
  • For iOS