|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
KCD / 88PM2
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
KCD
/
88PM2
|
Academic Year
|
2022/2023
|
Academic Year
|
2022/2023
|
Title
|
Diploma Thesis Seminar 2
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Accredited / Credits
|
Yes,
5
Cred.
|
Type of completion
|
Combined
|
Type of completion
|
Combined
|
Time requirements
|
seminar
3
[Hours/Semester]
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Included in study average
|
NO
|
Language of instruction
|
Czech
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Summer semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Included in study average
|
NO
|
Winter semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Winter semester
|
Semester taught
|
Winter semester
|
Minimum (B + C) students
|
not determined
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
Czech
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
|
Evaluation scale |
S|N |
Periodicity |
every year
|
Specification periodicity |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
Yes
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
S|N |
Substituted course
|
None
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Předmět je druhou částí třísemestrového bloku. Není zařazen v rozvrhu přímé výuky. Má konzultační charakter, student řeší koncepční otázky své diplomové práce přímo s konkrétním vedoucím. Hlavním cílem této fáze je dále precizace dovednosti psát odborný text. Hlavním cílem disciplíny je prohloubení znalostí o základních principech vědecké práce a jejich aktivní využívání při tvorbě diplomové práce.
|
Requirements on student
|
Student dokáže přesně a výstižně formulovat odborný text, a to s ohledem na kohezi a koherenci daného komunikátu. Na udělení zápočtu získává student nárok tehdy, plní-li úkoly zadávané na jednotlivých konzultacích. Hodnocení práce studenta je v kompetenci vedoucího diplomové práce.
V součtu je student hodnocen: 100 až 51 bodů: započteno; 50 až 0 bodů: nezapočteno.
|
Content
|
Předmět je druhou částí třísemestrového bloku. Není zařazen v rozvrhu přímé výuky. Má konzultační charakter, student řeší koncepční otázky své diplomové práce přímo s konkrétním vedoucím. Hlavním cílem této fáze je dále precizace dovednosti psát odborný text. Hlavním cílem disciplíny je prohloubení znalostí o základních principech vědecké práce a jejich aktivní využívání při tvorbě diplomové práce.
Student je v kontaktu s vedoucím práce, v předem dohodnutých termínech (uvedených v zadání práce) předkládá dílčí výsledky své činnosti. Také postup při sestavování odborného textu konzultuje s vedoucím diplomové práce. Předmětem konzultací jsou koncepční otázky, nikoli kontrola práce. Konzultace je možno provádět i elektronicky, pokud se na tom obě strany dohodnou.
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
-
Basic:
ČMEJRKOVÁ S. et al. ČSN ISO 690 1996: Bibliografické citace.. Praha: Normalizační institut., 1999.
-
Basic:
ŠANDEROVÁ, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: Sociologické nakladatelství, 2007. ISBN 978-80-86429-40-3.
-
Basic:
ČMEJRKOVÁ, S., DANEŠ, F., SVĚTLÁ, J. Jak napsat odborný text. Praha: Academia, 1991. ISBN 80-85927-69-1.
-
Basic:
HENDL, J.:. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
-
Basic:
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.
-
Extending:
KOVAŘÍČEK, V., KREJČÍ V. Diplomové a závěrečné práce. 2.vydání. Ostrava: PdF OU, 1995. ISBN 80-7042-088-X.
-
Extending:
Kapounová, J. Formální úprava diplomové práce. Ostrava: PdF OU, 1998. ISBN 80-7042-141-X.
-
Extending:
Holoušová, D, Krobotová, M. Jak psát diplomové a závěrečné práce. UP, Olomouc, 1995. ISBN 80-7067-841-0.
-
Extending:
ŠVAŘÍČEK, V., ŠEĎOVÁ, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
-
Extending:
Chráska, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. Olomouc: PdF UP, 2003. ISBN 80-244-0765-5.
-
Recommended:
KOVAŘÍČEK, V. Diplomové a závěrečné práce: metodická příručka pro zpracování a vedení diplomových a závěrečných prací. Podle pokynů vedoucího práce s ohledem na její zaměření. Ostrava, 1995.
-
Recommended:
SGALL, P. - PANEVOVÁ, J. Jak psát a jak nepsat česky. Praha, 2004. ISBN 80-246-0871-5.
-
Recommended:
ŠEĎOVÁ, K., ŠVAŘÍČEK, R. Jak psát kvalitativně orientované výzkumné studie. Kvalita v kvalitativním výzkumu.. roč. 23, č. 4, s. 478 - 510. Pedagogická orientace, 2013. ISBN 1211-4669.
-
Recommended:
Strauss, A., Corbinová, J. Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice, 1999. ISBN 9788085834604.
-
Recommended:
Kapounová, J., Polášek, R. Zpracování grafické informace. Ostrava, 2004.
-
On-line library catalogues
|
Prerequisites
|
|
Learning outcomes
|
Knowledge - knowledge resulting from the course: |
Do souboru klíčových znalostí řadíme tyto:
- znalost klíčových pojmů vztahujících se ke zpracovávanému tématu;
- znalost jak teoretických, tak aplikačních východisek předkládaného tématu;
- znalost formálních i jazykových náležitostí souvisejících s odborným textem;
- znalost základních metod užívaných v prostředí lingvistického, literárního a šířeji pojatého didaktického výzkumu;
- znalost citační normy, pravidel práce se zdrojovým materiálem;
|
Skills - skills resulting from the course: |
Do souboru klíčových dovedností řadíme tyto:
- posoudit text (mluvený i psaný) z hlediska jeho účinnosti v komunikačním procesu;
- analyzovat komunikát ze stylového hlediska volit design výzkumu podle potřeb zvoleného tématu;
- specifikovat cíle odborného textu;
- formulovat výzkumné otázky (popř. hypotézy);
- stanovit velikost výzkumného vzorku apod.;
- užívat prostředky koheze a koherence textu;
- napsat odborný text se všemi jeho náležitostmi;
- prezentovat dané téma.
|
|
Assessment methods
|
Knowledge - knowledge achieved by taking this course are verified by the following means: |
IC11 - Activity in lessons (in discussion, group work, etc.) |
IC18 - Final examination (presentation of work or a set of work of professional or artistic nature) |
|
Teaching methods
|
Knowledge - the following training methods are used to achieve the required knowledge: |
A1 - Lecture |
B1 - Discussion |
D1 - Practice and creation of communication/language skills |
D8 - Production methods - professional and artistic creation |
G2 - Self-study, controlled study |
|
|
|
|