Browse IS/STAG - Portál OSU

Skip to page content
Website OSU
Portal title page OSU
Anonymous user Login Česky
Browse IS/STAG
Login Česky
  • Vítejte
  • Browse IS/STAG
  • Applicant
  • Graduate
  • University portal
Vítejte
Browse IS/STAG
Information for applicantsElectronic applicationECTS arrivals
Alumni Club
University portal

1st level navigation

  • Vítejte
  • Browse IS/STAG
  • Applicant
  • Graduate
  • University portal
User disconnected from the portal due to long time of inactivity.
Please, click this link to log back in
(sessions are disconnected after 240 minutes of inactivity. Note that mobile devices may get disconnected even sooner).

Browse IS/STAG (S025)

Help

Main menu for Browse IS/STAG

  • Programmes and specializations.
  • Courses, selected item
  • Departments
  • Lecturers
  • Students
  • Examination dates
  • Timetable events
  • Theses
  • Pre-regist. study groups
  • Rooms
  • Rooms – all year
  • Free rooms – Semester
  • Free rooms – Year
  • Capstone project
  • Times overlap
  •  
  • Title page
  • Calendar
  • Help

Search for a  Course

Print/export:  Bookmark this link in your browser so that you may quickly load this IS/STAG page in the future.

Courses found, count: 1

Search result paging

Found 1 records Export to xls
  Abbreviation unit / Course abbreviation Title Variant
Item shown in detail - course KBE/7PRA1  KBE / 7PRA1 Professional practice 1 Show course Professional practice 1 2023/2024

Course info KBE / 7PRA1 : Course description

  • Course description , selected item
  • Study programmes, wherein the course is included
  • List of students course
  • Timetable course
  • Examination datesexaminations course
  • Timetable events course
  • Permissions for Course
Department/Unit / Abbreviation KBE / 7PRA1 Academic Year 2023/2024
Academic Year 2023/2024
Title Professional practice 1 Form of course completion Pre-Exam Credit
Form of course completion Pre-Exam Credit
Accredited / Credits Yes, 3 Cred. Type of completion Combined
Type of completion Combined
Time requirements Tutorial 40 [Hours/Semester] Course credit prior to examination No
Course credit prior to examination No
Automatic acceptance of credit before examination No
Included in study average NO
Language of instruction Czech
Occ/max Status A Status A Status B Status B Status C Status C Automatic acceptance of credit before examination No
Summer semester 0 / 0 2 / 2 0 / 0 Included in study average NO
Winter semester 0 / 0 3 / 3 0 / 0 Repeated registration NO
Repeated registration NO
Timetable Yes Semester taught Winter + Summer
Semester taught Winter + Summer
Minimum (B + C) students not determined Optional course No
Optional course No
Language of instruction Czech Internship duration 0
No. of hours of on-premise lessons 0 Evaluation scale S|N
Periodicity every year
Specification periodicity Fundamental theoretical course No
Fundamental course No
Fundamental theoretical course No
Evaluation scale S|N
Substituted course None
Preclusive courses N/A
Prerequisite courses N/A
Informally recommended courses N/A
Courses depending on this Course N/A
Histogram of students' grades over the years: Graphic PNG ,  XLS
Course objectives:
Jedná se o odbornou praxi na externím pracovišti v délce minimálně 5 pracovních dní (40 hodin). Cílem je upevnit získané teoretické vědomosti, osvojit si pod vedením odborníků pracovní návyky a dovednosti při laboratorních a jiných postupech využívaných v praxi a vytvářet prostor pro adaptaci na provozní podmínky jednotlivých zařízení. Předmět lze realizovat zejména ve zvolených zdravotnických, vodohospodářských, potravinářských, hygienických laboratořích a na pracovištích zaměřených na praktickou ochranu přírody a výzkum v různých biologických odvětvích, a to po předchozím schválení vybrané instituce a vykonávané pracovní činnosti garantem předmětu.

Requirements on student
1. Student využívá při vykovávaní pracovních činností teoretické poznatky získané ve specializovaných kurzech absolvovaných v rámci vysokoškolského studia (molekulární biologie, speciální mikrobiologie, genetika mikroorganismů, aplikovaná genetika, ekotoxikologie, toxikologie a genotoxikologie, spektroskopie, ochrana přírody apod.).

2. Student si sám vyhledá vhodné externí zařízení, kde bude praxi vykonávat, a sám se s tímto pracovištěm dohodne na pracovní náplni, průběhu pracovních aktivit a dalších požadavcích vyžadovaných externím pracovištěm (zejména bezpečnostních). Na externím pracovišti, na kterém praxi vykonává, je student seznámen s pravidly bezpečnosti práce a s pracovní činností, kterou bude v laboratoři vykonávat. Po celou dobu trvání odborné praxe dodržuje student pokyny pro realizaci praxe.
Upozornění: Praxi realizovaná na pracovišti školitele diplomové práce nebude uznána.

3. Praxe musí být vykonána po požadovanou dobu 5 dní (40 hodin) kontinuálně na jednom externím pracovišti.

4. Ještě před nástupem na praxi, v dostatečném časovém předstihu, student vypracuje a předloží garantovi předmětu písemný dokument s plánem pracovních aktivit (formulář je k dispozici u garantů předmětu), v němž bude uveden:
- název a adresa pracoviště, na němž bude praxi vykonávat
- jméno a pracovní zařazení osoby z externího pracoviště garantující odbornou stránku praxe
- podrobný popis plánovaných odborných aktivit
- doba praxe (přesné termíny od kdy do kdy, včetně počtu odpracovaných hodin)
- schválení plánu garantující osobou z externího pracoviště
- datum a podpis osoby z externí instituce garantující odbornou stránku praxe
- vyjádření, datum a podpis garanta předmětu
- další náležitosti, budou-li vyžadovány

5. Praxi je možno uskutečnit pouze na základě předchozího schválení plánu aktivit garantem předmětu.

6. Zápočet bude udělen, budou-li splněny všechny následující podmínky:
- odevzdání potvrzení o absolvování odborné praxe (na stejném formuláři jako v případě plánu odborných aktivit) dokládající dodržení dohodnuté délky trvání praxe a její pracovní náplně, datum a podpis osoby z externí instituce garantující odbornou stránku praxe a vyjádření, datum a podpis garanta předmětu (potvrzení musí být v souladu s plánem pracovních aktivit vypracovaným před nástupem na praxi a schváleným garantem předmětu)
- 100 % účast na praxi
- odevzdání přehledné zprávy podrobně dokumentující prováděné činnosti v rámci odborné praxe a její schválení garantem předmětu

Content
-

Activities
Fields of study


Guarantors and lecturers
  • Guarantors: doc. RNDr. Petr Kočárek, Ph.D. (50%),  Mgr. Hana Sezimová, Ph.D. (50%), 
  • Tutorial lecturer: doc. RNDr. Petr Kočárek, Ph.D. (50%),  Mgr. Hana Sezimová, Ph.D. (50%), 
Literature
  • On-line library catalogues
Time requirements
All forms of study
Activities Time requirements for activity [h]
Preparation for a credit test 30
On-the-job training 10
Consultation of work with the teacher/tutor (incl. electronic) 5
Hands-on practice (schools, offices, hospitals, institutes) 40
Total 85

Prerequisites

Learning outcomes

Knowledge - knowledge resulting from the course:
Student po úspěšném absolvování kurzu:
- disponuje přehledem o experimentálních metodách používaných v praktických podmínkách
- rozumí odborné terminologii používané ve vybrané laboratoři
- zná teoretické základy postupů používaných ve vybrané laboratoři
Skills - skills resulting from the course:
Student po úspěšném absolvování kurzu:
- umí vykonávat postupy využívané ve vybraném laboratorním zařízení
- dokáže správně zaznamenávat a hodnotit získané výsledky
- je schopen výsledky interpretovat v odpovídajících souvislostech

Assessment methods

Knowledge - knowledge achieved by taking this course are verified by the following means:
IIA2 - Report/Record from laboratory and field exercise

Teaching methods

Knowledge - the following training methods are used to achieve the required knowledge:
D3 - Practice and creation of technical and working skills
D9 - Experiment
F7 - Creation of expert documentation
 

Facilities

  • Counselling and Career Centre
  • Pyramida Centre
  • Halls of Residence
  • University Library
  • University e-shop
  • International Office

Prospective students

  • Why study at the UO
  • E-application
  • Study Degree Programme
  • Study Exchange Programme
  • Study PhD Programme
  • How to Apply
  • Contacts for admissions

Students

  • Academic Calendar
  • University ID Cards
  • Students with special needs
  • Student documents and regulations

Alumni

  • Alumni Registration
  • Alumni Portal
  • Alumni Photogallery

Student App

  • For Android
  • For iOS