|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAS / 8PDLO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAS
/
8PDLO
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Dlouhodobá zdravotně sociální péče
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je zaměřen na subjekty i objekty dlouhodobé péče (LTC), opírá se o poznatky klinických oborů, zejména geriatrie, pediatrie, interní medicíny. Studující se seznámí s prevencí potřeby LTC, jejími formami, s potřebou propojení zdravotní a sociální péče, s potřebami a funkčním stavem klientů LTC s ohledem na podporu kvality jejich života.
|
Požadavky na studenta
|
A: Podmínky nutné pro přistoupení ke zkoušce: Znalost zadaných studijních zdrojů. Účast na cvičení - 90%. Seminární práce - odborná esej, rozsah 10 normostran. Praktický úkol. Prezentace.
B: Zkouška: Ústní zkouška.
|
Obsah
|
1. Úvod do problematiky dlouhodobé péče, typy dlouhodobé péče, východiska potřebnosti konceptu dlouhodobé péče. 2. Subjekty a objekty dlouhodobé péče. 3. Spektrum profesionálů pečujících profesí, rodinní pečující. Sdílená péče. 4. Koordinace dlouhodobé péče. Problematika diferencované odborné péče. Komplexnost komunitních služeb. 5. Prevence potřeby dlouhodobé péče. 6. Kvalita života dlouhodobě nemocných lidí a seniorů. 7. Dlouhodobá péče o děti. 8. Formy dlouhodobé péče, síť poskytovatelů dlouhodobé péče. 9. Financování dlouhodobé péče, sociální vs. zdravotní péče. 10. Potřeby dlouhodobě nemocných a rizikových seniorů. 11. Vyhodnocení potřeb dlouhodobě nemocných a rizikových seniorů. 12. Reflexe aktuálního stavu dlouhodobé péče v ČR a v zahraničí.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kuzníková, I. Dlouhodobá zdravotně sociální péče. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2013. ISBN 978-80-7464-968-4.
-
Základní:
Haškovcová, H. Fenomén stáří. Praha: FHS UK, 2010. ISBN 978-80-87109-19-9.
-
Základní:
Šavrdová, Z. a kol. Hodnoty v prostředí sociálních a zdravotních služeb. Praha: FHS UK, 2010. ISBN 978-80-87398-06-7.
-
Základní:
Kalvach, Z., Čeledová, L., Holmerová, I. Křehký pacient a primární péče. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-4026-3.
-
Základní:
Dvořáčková, D. Kvalita života seniorů v domovech pro seniory. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4138-3.
-
Základní:
Průša, L. Model efektivního financování a poskytování dlouhodobé péče. Praha: VÚPSV, 2011. ISBN 978-80-7416-097-4.
-
Základní:
Sláma, O., Kabelka, L., Vorlíček., J a kol. Paliativní medicína pro praxi. Praha: Galén, 2011. ISBN 978-80-7262-505-5.
-
Základní:
MALÍKOVÁ, E. Péče o seniory v pobytových sociálních zařízeních. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3148-3.
-
Základní:
Křivohlavý, J. Psychologie zdraví. Praha : Portál - 3. vyd., 2009. ISBN 978-80-7367-568-4.
-
Základní:
Čevela, R., Kalvach, Z., Čeledová, L. Sociální gerontologie. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3901-4.
-
Doporučená:
Sikorová, L. Dětská sestra v komunitní péči. Praha: Grada, 2012. ISBN 9788024735924.
-
Doporučená:
Kol. autorů. Diskusní materiál k východiskům dlouhodobé péče v České republice. Praha: MPSV, 2010. ISBN 978-80-7421-021-1.
-
Doporučená:
Matoušek, O. a kol. Encyklopedie sociální práce. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0366-7.
-
Doporučená:
Bruthansová, D., Jeřábková, V. Koordinovaná rehabilitace. Praha: VÚPSV., 2012. ISBN 978-80-7416-102-5.
-
Doporučená:
Křivohlavý, J. Psychologie nemoci. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-0179-0.
-
Doporučená:
Gillnerová, I., Kebza, V. Psychosociální aspekty změn české společnosti. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2798-1.
-
Doporučená:
Kerson, T., McCoyd, J. Social Work in Health Settings. New York, London: Routledge, 2010. ISBN 978-0-415-77846-6.
-
Doporučená:
Cowles, L. A. Social Work in the Health Field. New York: The Haworth Social work practice press., 2006. ISBN 0098-1389.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Studium pramenů
|
20
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
2
|
Semestrální práce
|
18
|
Příprava na zkoušku
|
20
|
Prezentace (prací, projektů aj.)
|
4
|
Celkem
|
90
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Odborné znalosti: Absolvent předmětu zná a chápe význam problematiky dlouhodobé péče, zná spektrum profesionálů pečujících profesí v kontextu LTC, zná úlohu rodinných pečujících v kontextu LTC, zná práva a povinnosti subjektů v dlouhodobé péči, zná modely koordinované dlouhodobé péče.
Odborné dovednosti: Absolvent předmětu umí identifikovat potřeby lidí dlouhodobě nemocných a tzv. rizikových seniorů , na základě vyhodnocení potřeb dlouhodobě nemocných lidí a rizikových seniorů umí vyhodnotit a naplánovat formu a postupy vhodné péče.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Ústní zkouška |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Prezentace (statická projekce) |
|
|
|
|