|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAS / 6KAZ5
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAS
/
6KAZ5
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Kazuistický seminář 5
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAM/6KAZ5
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem semináře je reflektovat souvislou a průběžnou praxi studentů ve vybraném zařízení poskytujícím zdravotní a soc. služby. Hlavní důraz semináře je položen na supervizi samostatné práce studentů s klienty. Pozornost je také věnována zhodnocení služeb daného zařízení, používaných metod a technik sociální práce s ohledem na potřeby klientů a oblasti spolupráce s ostatními.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky k připuštění k zápočtu:
Aktivní účast na cvičeních (2 omluvené absence), plnění povinných úkolů dle Průvodce odborným praktickým vzděláváním.Průběžná reflexe naplňování individuálního cíle učení. Prezentace odborné souvislé praxe před skupinou v programu MS Power Point, studium povinné literatury.
|
Obsah
|
1. Supinová reflexe vykonané odborné praxe ve zdravotnické organizaci, zaměřené na ošetřovatelskou péči v oblasti sociálních potřeb klientů. Zamyšlení se nad možnostmi a limity sociální práce ve zdravotnických zařízeních. 2. Stanovení cílů učení, plánu učení a relevantních dokladů k plnění daných úkolů a individuálních cílů učení. Téma: Rozvoj dovedností v oblasti sebeřízení a citlivosti pro etické aspekty a dilemata praxe. 3. Zařazení pracoviště do sítě zdravotně sociálních služeb, zamyšlení se nad možnostmi spolupráce s dalšími institucemi, mezioborové spolupráce. 4. Reflexe naplňování povinných úkolů a individuálních cílů učení. 5. Reflexe naplňování plánu učení. Témata: Zásady profesionálního rozvoje. Dovednosti v oblasti sebeřízení a citlivosti pro etické aspekty a etická dilemata. 6. Reflexe naplňování plánu učení. Témata: Zásady profesionálního rozvoje. Dovednosti v oblasti sebeřízení a citlivosti pro etické aspekty a etická dilemata. 7. Reflexe naplňování plánu učení. Témata: Zásady profesionálního rozvoje. Dovednosti v oblasti sebeřízení a citlivosti pro etické aspekty a etická dilemata. 8. Studenti/Studentky se seznámí: s právními předpisy, se zdroji a formami informací, o klientech, s vedením spisové dokumentace. 9. Orgán SPOD, jeho úloha a organizační struktura. Stanovení vyhodnotitelných cílů praxe s ohledem na prohloubení odborných znalostí, na profesní a osobnostní růst, uplatnění nabytých získaných dovedností. - metod sociální práce. 10. Právní předpisy v oblasti SPOD, další navazující právní normy, např. Listina základních práv a svobod, Úmluva o právech dítěte. Modelové uplatnění souvisejících právních norem při řešení jednotlivých kauz. 11. Práce sociálního pracovníka v rodině - přístup ke klientovi, prostředí rodiny. Vedení spisové dokumentace - opatrovnický spis Om. 12. Individuální plánování při práci s rodinou, dítětem.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
NEJEDLÁ, M. Fyzikální vyšetření pro sestry. Praha: GRADA Publishing, 2006. ISBN 80-247-1150-8.
-
Základní:
MIKŠOVÁ, Z. et al. Kapitoly z ošetřovatelské péče I. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006. ISBN 80-247-1442-6.
-
Základní:
MIKŠOVÁ, Z., FROŇKOVÁ, M., ZAJÍČKOVÁ, M.:. Kapitoly z ošetřovatelské péče 1.Ošetřovatelský proces při zajištění základních potřeb klienta, nemocného. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1442-6.
-
Základní:
Matoušek, O. Metody a řízení sociální práce. Praha : Portál, str. 289-323, 2003. ISBN 80-7178-548-2.
-
Základní:
Odborné praxe.. Ostrava : OU, 2008.
-
Základní:
TRACHTOVÁ, E. a kol. Potřeby nemocného v ošetřovatelském procesu. Brno : IDVZ, 2000. ISBN 80-7013-285-X.
-
Základní:
NOVOTNÁ, V., FEJT, V. Sociálně-právní ochrana dětí. Praha: Univerzita J. A. Komenského, s.r.o., 2009. ISBN 9788086723778.
-
Základní:
Matoušek, O. Sociální práce v praxi. Praha: Portál, 2006. ISBN 978-80-7367-818-0.
-
Základní:
Vyhláška 505/2006 Sb..
-
Základní:
Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách.. ISBN 978-80-7552-246-7.
-
Doporučená:
MATĚJČEK, Z. Co, kdy a jak ve výchově dětí, 4. vyd. Praha : Portál, 2007. ISBN 80-7175-085-5.
-
Doporučená:
KRATOCHVÍL, S. Manželská terapie. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-332-3.
-
Doporučená:
Kolektiv autorů. Multidisciplinární přístupy pomáhajících profesí.. Ústí nad Labem: Univerzita J.E.Purkyně, 2007. ISBN 978-80-7044-858-8.
-
Doporučená:
Macková, M. Sborník přednášek z mezinárodní konference : Sociální pracovník ve zdravotnickém zařízení. Brno, 2005. ISBN 80-7013-422-4.
-
Doporučená:
DUNOVSKÝ, J. a kol. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha: Grada, 1995. ISBN 80-7169-192-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
24
|
Semestrální práce
|
9
|
Samostudium
|
5
|
Prezentace (prací, projektů aj.)
|
5
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
1
|
Zpracování podkladů na výuku
|
5
|
Studium pramenů
|
3
|
Studium sekundární literatury
|
3
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
5
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Schopnost analyzovat a kriticky reflektovat získané poznatky studujících z realizovaných exkurzí odborných pracovišť Schopnost být kritický i sebekritický Schopnost identifikovat, zaujmout postoj a řešit problémy Cit pro rovné příležitosti a genderové problémy Schopnost zhodnotit svůj pracovní výkon Schopnost jednat na základu etických zásad Interpersonální a interakční dovednosti Dovednosti při zaznamenávání dat a jejich analýzy
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbory děl duševního charakteru (korespondenční úkol, prezentace, výukový list, seminární práce) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody dovednostně-praktické |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
Prezentace (statická projekce) |
Skupinová a kooperativní výuka |
|
|
|
|