|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAM / 7SEM2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAM
/
7SEM2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Seminář k odborné praxi 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
6
[HOD/SEM]
Seminář
20
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem semináře je reflektovat souvislou praxi studentek a studentů ve státních i nestátních organizacích sociální práce se zaměřením na metody hodnocení činností v sociální práci. Pozornost je zaměřena na výzkumné činnosti při hodnocení zapojení uživatelů služeb, využívaných metod a organizačních podmínek sociálních pracovníků. Seminář umožní integrovat získanou pracovní zkušenost do teoretických východisek sociální práce. Hlavní důraz je kladen na úvodní a závěrečnou reflexi práce studenta (individuální i skupinovou) a kritickou analýzu získaných znalostí a dovedností. Probíhá současně s KAM/7OPX2.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na studenta: 80 % účast na semináři průběžné naplňování plánu učení písemné doklady ke stanoveným cílům učení
|
Obsah
|
Reflexe z odborné praxe na témata: 1. Samostudium povinné literatury. 2. Úvodní tutoriál: seznámení s organizací výuky (formy setkání a komunikace). Seznámení s obsahem a podmínkami absolvování předmětu. Seznámení s odbornou literaturou. 3. Samostudium povinné literatury. Prostudování zadání daného cíle a formulace individuálního cíle. Sběr informací. 4. Samostudium povinné literatury. Průběžné zpracování daného cíle, sběr informací. 5. Samostudium povinné literatury. Zpracování první písemné práce k danému cíli, příprava prezentace a podkladů k diskusi. 6. Samostudium povinné literatury. Příprava k prezentaci a diskusi vybraného tématu. Odevzdání 1. písemné práce. 7. Samostudium povinné literatury. Zpracování dalších otázek daného cíle, sběr informací. 8. Samostudium povinné literatury. Průběžné zpracování individuálního cíle. 9. Samostudium povinné literatury. Zpracování 2. písemného úkolu. 10. Samostudium povinné literatury. Příprava k prezentaci a diskusi vybraného tématu. Odevzdání 2. písemné práce. 11. Samostudium povinné literatury. Příprava k prezentaci a diskusi vybraného tématu. Odevzdání písemné reflexe individuálního cíle. 12. Závěrečný tutoriál: skupinová reflexe a kritická analýza poznatků z absolvovaných praxí na odborných pracovištích. Se studujícími budou probírána témata dle stanovených cílů učení a naplnění individuálních cílů praxe. Studující obdrží zpětnou vazbu k písemným pracím. Prezentace plnění cílů, diskuse zkušeností. 13. Hodnocení činností studujících. Udělení zápočtů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
VÁVROVÁ, S. Doprovázení v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0087-1.
-
Základní:
JŮN, H. Moc, pomoc a bezmoc v sociálních službách a ve zdravotnictví. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-590-5.
-
Základní:
KAHÁNKOVÁ, J. a kol. Průvodce odborným praktickým vzděláváním pro studující. 2. vyd.. Ostrava, OU, 2010. ISBN 978-80-7368-468-6.
-
Základní:
BECHYŇOVÁ, V. Případové konference: praktický průvodce pro práci s ohroženou rodinou. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0181-6.
-
Základní:
Musil, L. Ráda bych Vám pomohla, ale .." Dilemata práce s klienty v organizacích.. Brno : Marek Zeman, 2004. ISBN 80-903070-1-9.
-
Základní:
Čámský, P. a kol. Sociální služby v ČR v teorii a praxi. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0027-7.
-
Doporučená:
Časopisy: Sociální práce/Sociálna práca, Práce a sociální politika, Sociální revue, Éthum.
-
Doporučená:
HIGHAM,P. Social Work: Introducing Professional Practice. Sage Publications Ltd, 2006. ISBN 9781412908573.
-
Doporučená:
BIRKENMAIER, J. The practicum companion for social work: integrating class and field work. Boston: Pearson Education, 2007. ISBN 9780133783483.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na odbornou praxi
|
30
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
20
|
Samostudium
|
20
|
Účast na výuce
|
6
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
4
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
10
|
Celkem
|
90
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
-schopnost analyzovat a kriticky reflektovat získané poznatky studujících z realizovaných odborných praxí se zaměřením na sociální práci s rodinou na odborných pracovištích státních i nestátních organizacích sociální práce. - schopnost identifikovat, zaujmout postoj a řešit problémy - získat cit pro genderové problémy a rovné příležitosti - schopnost jednat na základě etických zásad, zhodnotit svůj pracovní výkon - získat interakční a interpersonální dovednosti a dovednosti při získávání dat a jejich analýzy - znalosti o činnostech sociálních pracovníků a organizacích v lokální síti sociálních služeb, znalosti aktuálního vývoje v dané oblasti -znalosti o dodržování mlčenlivosti a bezpečnosti práce na pracovištích při praxi - schopnost aplikovat poznatky v praktických situacích, ověření si teoretických východisek sociální práce - schopnost vyhledávat, zpracovávat a analyzovat informace z různých zdrojů - utváření základních profesních dovedností: schopnost komunikace na pracovišti s kolegy a klienty; schopnost porozumění klientům a jejich problémům a životním podmínkám; schopnost aplikovat metody a techniky sociální práce, rozvoj profesionální identity studujících - přijímat sociální rozlišnost a multikulturnost - osvojení si obecně pracovních dovedností v kontextu pracoviště - schopnost přizpůsobit se a jednat v nových situacích - schopnost nezávislé práce - rozvoj kritického myšlení a analytických kompetencí v kontextu pracoviště
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Forma kontroly absolvování předmětu je zápočet. Výsledek zápočtu je buď a)"započteno", nebo "nezapočteno". |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbory děl duševního charakteru (korespondenční úkol, prezentace, výukový list, seminární práce) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Demonstrace |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody dovednostně-praktické |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Prezentace (statická projekce) |
Skupinová a kooperativní výuka |
|
|
|
|