|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
CJP / 6PPJ5
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
CJP
/
6PPJ5
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Title
|
Practical Language 5
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Accredited / Credits
|
Yes,
3
Cred.
|
Type of completion
|
Combined
|
Type of completion
|
Combined
|
Time requirements
|
practical class
2
[Hours/Week]
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Included in study average
|
NO
|
Language of instruction
|
Czech
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Summer semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Included in study average
|
NO
|
Winter semester
|
38 / 50
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Winter semester
|
Semester taught
|
Winter semester
|
Minimum (B + C) students
|
not determined
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
Czech
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
|
Evaluation scale |
S|N |
Periodicity |
every year
|
Specification periodicity |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
Yes
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
S|N |
Substituted course
|
None
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Tento předmět navazuje na sérii praktických cvičení 1-4 a dále rozvíjí jazykové znalosti a komunikační dovednosti studentů. Cílem je prohlubování znalostí anglické gramatiky a slovní zásoby a systematické rozvíjení jazykových dovedností (poslech, mluvení, čtení a psaní) tak, aby studenti byli schopni tyto znalosti a dovednosti využít i ve své profesi učitele na základní škole. Náplň předmětu bude vycházet z lekcí 15-20 učebnice Objective Advanced od autorů Felicity O'Dell a Annie Broadhead. Bude rozšířena o gramatiku a slovní zásobu vybraných lekcí z učebnice Destinations C1&C2 a další doplňkové materiály odrážející specifické potřeby studentů. Studenti si mimo jiné osvojí základní jazykové dovednosti potřebné pro komunikaci v akademickém prostředí. Cílem celé série předmětů Praktický jazyk 1-6 je, aby studenti dosáhli jazykové úrovně C1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
Studijní materiály (doplňkové studijní materiály, rozšiřující studijní materiály, odkazy na studijní materiály, zadání seminárních prací, zadání korespondenčních úkolů apod.) naleznete v e-kurzu v LMS Moodle s názvem předmětu. Klíč k přihlášení do kurzu bude studentům sdělen při prvním prezenčním setkání. V tomto prostředí (Moodle) budete také výstupy (seminární práce, korespondenční úkoly apod.) odevzdávat.
Komunikace mezi vyučujícím a studenty bude probíhat emailově (používejte výhradně studentský e-mail), případné konzultace či on-line setkání probíhají v prostředí MS Teams, v týmu s názvem předmětu. Ten bude studentům v případě nutnosti také sdělen při prvním prezenčním setkání, případně formou hromadného e-mailu.
|
Requirements on student
|
Aktivita ve výuce: studenti plní dílčí úkoly a zapojují se do aktivit během výuky. Studenti se také doma průběžně připravují na výuku dle zadání vyučujícího.
Docházka: k získání zápočtu je nutná minimálně 80% účast ve výuce.
Esej: studenti během semestru odevzdají dvě písemné práce dle zadání vyučujícího.
Didaktický test: test na základě znalostí slovní zásoby a gramatiky vycházející z lekcí 15-20 a osvojených dovedností. K získání zápočtu je nutná minimálně 70% úspěšnost v testu.
|
Content
|
1. Family life (speaking and reading, grammar: the infinitive)
2. Word formation
3. The human body (idioms of the body, grammar: inversion)
4. Academic focus: cohesion and coherence
5. The arts (giving a positive or negative review)
6. Articles (articles in generic and specific reference)
7. Truth and lies (emphasis, academic language, collocations)
8. Academic focus: argument essay (structure of the argument essay, connecting words)
9. Persuasion (language of persuasion, verb + noun collocations)
10. Proposals
11. We are what we eat: food (reading and vocabulary, language of hypothesising)
12. Revision
13. Credit test
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
-
Basic:
HEWINGS, Martin. Advanced Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University Press, 2005. ISBN 978-0-521-53291-4.
-
Basic:
Mann, M. & Taylore-Knowles, S. Destination C1 and C2. Student's Book. Oxford: Macmillan Education, 2008. ISBN 978-0-230-03540-9.
-
Basic:
MCCARTHY, M., O'DELL, F. English vocabulary in use: advanced : vocabulary reference and practice : with answers. Second edition.. Cambridge: Cambridge University Press, 2013. ISBN 978-1-107-60094-2.
-
Basic:
O'Dell, Felicity & Broadhead, Annie. Objective Advanced. Student's Book. 4th ed.. Cambridge: CUP, 2014. ISBN 978-1-107-67438-7.
-
Basic:
Deuter, M., Bradbery, J. & Turnbull, J. Oxford Advanced Learner's Dictionary. 9th ed. Oxford: OUP, 2015. ISBN 978-0-19-479879-2.
-
Recommended:
CARTER, Ronald a MCCARTHY, Michael. Cambridge Grammar of English. Cambridge: Cambridge University Press, 2006. ISBN 978-0-521-58846-1.
-
Recommended:
Ayto, J. From the horse?s mouth. Oxford Dictionary of English Idioms. Oxford: OUP, 2009. ISBN 978-0-019954379-3.
-
Recommended:
Ruth Gairns and Stuart Redman. Idioms and Phrasal Verbs Intermediate. Oxford, 2011. ISBN 978-0-19-462012 3.
-
Recommended:
DE CHANZAL, Edward a MOORE, Julie. Oxford EAP Advanced. A course in English for academic purposes. Oxford: Oxford University Press, 2013. ISBN 978-0-19-400179-3.
-
Recommended:
SWAN, Michael. Practical English Usage. Oxford: Oxford University Press, 2005. ISBN 978-0-194-31456-5.
-
On-line library catalogues
|
Time requirements
|
All forms of study
|
Activities
|
Time requirements for activity [h]
|
Being present in classes
|
26
|
Homework for lessons
|
14
|
Preparation for test
|
10
|
Scientific text studying in a foreign language
|
10
|
Self-tutoring
|
15
|
Continuous tasks completion (incl. correspondence tasks)
|
15
|
Total
|
90
|
|
Prerequisites
|
Competences - students are expected to possess the following competences before the course commences to finish it successfully: |
Pro absolvování předmětu je nezbytné úspěšné zakončení předmětu Praktický jazyk 4. |
|
Learning outcomes
|
Knowledge - knowledge resulting from the course: |
Student prokáže znalost
- pokročilých gramatických jevů (např. všechny typy podmínkových vět, předložkové vazby, přací věty, modální slovesa, "semi-modals", vztažné věty restriktivní a nerestriktivní, členy);
- slovní zásoby (např. kolokace, předložkové fráze, idiomy, slovotvorba prefixace a sufixace, discourse markers);
- pojmů denotace a konotace;
- struktury vybraných žánrů (např. formální dopis, "discursive essay");
- formálních i neformálních jazykových prostředků v mluvené i psané komunikaci.
|
Skills - skills resulting from the course: |
Student dokáže
- správně používat gramatické jevy a struktury, které jsou obsahem daného kurzu;
- obhájit své myšlenky, stanoviska a názory za použití vhodné slovní zásoby;
- vytvořit koherentní text a vhodně jej strukturovat (např. formální dopis, "discursive essay");
- odvodit význam neznámých lexikálních jednotek z kontextu nebo na základě znalosti tvoření slov;
- porozumět hlavním bodům a myšlenkám slyšeného textu na méně běžná i odborná témata, ve vyslechnutém textu vyhledat konkrétní informace;
- volně a srozumitelně reprodukovat čtený či slyšený text;
- v mluveném projevu na odpovídající jazykové úrovni identifikovat jednotlivé mluvčí, jejich postoje a názory;
- rozlišit prvky formálního a neformálního stylu a vhodně je použít;
- pracovat s výkladovými a odbornými slovníky;
- kriticky hodnotit zdroje, rozlišit fakta od postojů autora.
|
|
Assessment methods
|
Knowledge - knowledge achieved by taking this course are verified by the following means: |
IC11 - Activity in lessons (in discussion, group work, etc.) |
Didactic test |
Written assignment |
|
Teaching methods
|
Knowledge - the following training methods are used to achieve the required knowledge: |
D1 - Practice and creation of communication/language skills |
A3 - Reproductive work with text/image/educational source |
B2 - Productive work with text/image/educational source |
B1 - Discussion |
B5 - Method of written works (final written test, reflective diaries, etc.) |
B4- Socratic dialogue |
G2 - Self-study, controlled study |
|
|
|
|