|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAM / 2PROS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAM
/
2PROS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Projektování v sociálních službách
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
9
[HOD/SEM]
Seminář
17
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAM/2PROJ
|
Vyloučené předměty
|
KAM/2PROJ
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studující se základní problematikou tvorby projektu v sociálních službách. Kurz se zabývá základními pojmy: projekt, projektový cyklus, definice cíle a problému. Pozornost je dále věnována analýze problému, analýze zainteresovaných skupin a logickému rámci. Studující si osvojí aktuální teoretické poznatky a praktické dovednosti tvorby projektu v kontextu organizací sociálních služeb. V průběhu kurzu studenti sami vypracují projektový návrh na zadané téma dle standardního postupu (logický rámec, návrh projektu, rozpočet projektu).
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování a odevzdání předepsaných úkolů ve stanovených termínech: 1. zadání prvního samostatného úkolu, rozdělení se do pracovních skupin, (5 osob/sk.), formulace problému pro zpracování projektu, 2. zadání druhého úkolu: analýza problému, analýza zainteresovaných skupin a samostatné zpracování logického rámce. Zpracování úkolu v podskupinách, 3. zadání třetího úkolu: zpracování rozpočtu a harmonogramu projektu.
Zpracované úkoly budou zaslány na email vyučujícího a prezentovány a diskutovány na tutoriálech.
|
Obsah
|
1. Úvod do problematiky - možnosti financování organizací sociálních služeb z pohledu grantové politiky. Projektová činnost jako součást fundraisingových aktivit organizací. 2. Úvod do problematiky tvorby projektů (pojem projekt, projektový cyklus a jeho jednotlivé fáze). 3. Zainteresované skupiny v projektu (analýza zainteresovaných skupin, spoluúčast skupin, matice vlivu a významu). Nácvik analýzy zainteresovaných skupin. 4. Analýza problému, definice, SWOT analýza, logický rámec - definice. Nácvik SWOT analýzy. 5. Logický rámec (LR) - cíle a účel projektu. Nácvik tvorby LR. 6. Logický rámec (LR) - výstupy projektu, aktivity v projektu. Nácvik tvorby LR. 7. Identifikace, vyhodnocení a management rizik výchozích předpokladů. 8. Logika LR a využití pro komunikaci. 9. Tvorba rozpočtu a harmonogramu činností, projektové zprávy, monitoring projektu, vytváření partnerství v projektu. Nácvik tvorby rozpočtu a harmonogramu v projektu. 10. Stanovení ukazatelů pro ověření dopadu projektu. Základní hodnotící kriteria, principy úspěšného projektu (evaluace). 11. Žádost a její náležitosti. Zpracování žádosti k projektu, vyplnění tiskopisů a doplnění formálních náležitostí, kompletace žádosti. 12. Různé formy projektových žádostí v závislosti na typu donátora. Praktické postupy a možnosti sestavování projektových žádostí. 13. Lidé a jejich role v projektovém řízení, lidský faktor projektového řízení.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Bulletin pro sociální prevenci, pomoc a intervenci.. Praha: Éthum, 2003. ISBN cnb003116501.
-
Základní:
http://ecn.cz.
-
Základní:
http://icn.cz.
-
Základní:
http://neziskovky.cz.
-
Základní:
http://vlada.cz.
-
Základní:
http.//www.esfcr.cz.
-
Základní:
VEBER, J. Managemet. Kap. Projektový management.. Praha: Management Press, 2005. ISBN 9788024703923.
-
Základní:
Manual Project Cycle Management, EUROPEAN COMMISSION EuropeAid Co-operation Office General Affairs Evaluation, March 2001 [Cit. 2005-11-16],http://www.particip.de/uploads/media/PCM_Manual_EN-march2001.pdf.
-
Základní:
Růžičková, R. Neziskové organizace. Olomouc: ANAG, 2003. ISBN 978-80-7263-825-3.
-
Základní:
Svozilová, A. Projektový management. Praha: Grada, 2006. ISBN 9788024715018.
-
Základní:
Němec, V. Projektový management. Praha: Grada, 2002. ISBN 978-80-271-0075-0.
-
Základní:
Plamínek, J. Řízení neziskových organizací.. Praha: Lotos, 1996. ISBN 80-238-0442-1.
-
Základní:
Zákon č.108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů..
-
Doporučená:
BURTON,C. A Practical Guide to Project Management.. London :Kogan Page, 1994. ISBN 0160-5682.
-
Doporučená:
MISÍKOVÁ, M. MULDER, P. Alternativní získávání finančních prostředků.. Brno: Spolu-CZ, 2001.
-
Doporučená:
KAŽMIERSKI, T., PELCL, P. Projektové a strategické plánování. Praha: REC ČR, 2003. ISBN 80-902368-9-8.
-
Doporučená:
Branberger, R. Řízení projektového cyklu a logický rámec.. Praha: AGNES, 2003.
-
Doporučená:
ROSENAU, D. M. Řízení projektů. Praha:Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-218-1.
-
Doporučená:
Bárta, J. Strategické plánování pro neziskové organizace. Praha, 1997. ISBN 0-902302-0-2.
-
Doporučená:
Ochrana, F. Veřejné projekty a veřejné zakázky.. CODEX Bohemia, 1999. ISBN 978-80-7357-644-8.
-
Doporučená:
Háblová, L. Zdroje mezinárodní finanční pomoci zaměřené na neziskové organizace.. Děčín : Centrum Vida, 2000. ISBN 8023867245.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
9
|
Semestrální práce
|
10
|
Samostudium
|
18
|
Prezentace (prací, projektů aj.)
|
1
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
10
|
Příprava na zápočet
|
15
|
Obhajoba (prací, projektů aj.)
|
1
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
6
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
20
|
Celkem
|
90
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- dovednost vytvářet projekt v kontextu organizací sociálních služeb - schopnost tvořit nové myšlenky a ideje - schopnost vyhledávat, zpracovávat a analyzovat informace z různých zdrojů - schopnost vypracovat potřebné podklady pro zpracování projektu - schopnost pracovat v týmu
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbory děl duševního charakteru (korespondenční úkol, prezentace, výukový list, seminární práce) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Skupinová a kooperativní výuka |
|
|
|
|