|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
PES / DIFO
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
PES
/
DIFO
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Title
|
Drama Education at Primary Schools
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Accredited / Credits
|
Yes,
5
Cred.
|
Type of completion
|
Combined
|
Type of completion
|
Combined
|
Time requirements
|
seminar
2
[Hours/Week]
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Included in study average
|
NO
|
Language of instruction
|
Czech
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Summer semester
|
0 / 0
|
0 / 0
|
1 / 10
|
Included in study average
|
NO
|
Winter semester
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Winter + Summer
|
Semester taught
|
Winter + Summer
|
Minimum (B + C) students
|
not determined
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
Czech
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
|
Evaluation scale |
S|N |
Periodicity |
every year
|
Specification periodicity |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
No
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
S|N |
Substituted course
|
None
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Cílem je získat zkušenost s Divadlem Fórum jako jednou z variant Divadla utlačovaných. Výzkoušet si možnosti, které nabízí pro práci se skupinou (třídou) v tématech sociálního rozvoje. Osvojení základních principů a metod a jejich aplikace do výchovy a vzdělávání.
Komunikace se studenty probíhá pomocí studijního e- mailu. Studijní materiály jsou umísťovány na Portál do složky Studijní materiály příslušného předmětu.
|
Requirements on student
|
1. Aktivní účast ve výuce (75%) 2. Spolupráce ve skupině na návrhu využití Divadla Fórum ve výchiově a vzdělávání
Pro udělení zápočtu je potřeba získat 51 - 100 bodů
Celkově budou podle součtu bodů studenti hodnoceni: 100 - 91 bodů 90 - 71 bodů započteno 70 - 51 bodů 50 - 0 bodů nezapočteno
|
Content
|
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
-
Basic:
CISOVSKÁ, H. Dramatická výchova a sociální učení v základním vzdělávání. Ostrava : PdF OU, 2012. ISBN 978-80-7464-204-3.
-
Basic:
CISOVSKÁ, H., GALETKOVÁ, H., KARAFFA, J., KÁŇOVÁ, Ž. Rozvoj klíčových kompetencí dramatickou výchovou a jejich evaluace. Ostrava : PdF OU, 2010. ISBN 978-80-7368-879-0.
-
Recommended:
časopis TVOŘIVÁ DRAMATIKA, Artama. ISBN 1211-8001.
-
Recommended:
ULRYCHOVÁ, I. Drama a příběh - 3. Plánování dramatu. In: Tvořivá dramatika XV, č.3/04. ISBN 978-80-7331-408-8.
-
Recommended:
Marušák, R. Dramatická výchova v kurikulu současné školy. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-73687-472-.
-
Recommended:
MACKOVÁ, S. Dramatická výchova ve škole.. Brno : JAMU, 1995.
-
Recommended:
VALENTA, J. Kapitoly z teorie výchovné dramatiky. Praha : IVS, 1995. ISBN 80-85866-06-4.
-
Recommended:
MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Praha : Artama, 1992. ISBN 978-80-7331-487-3.
-
Recommended:
WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha : ISV, 1996. ISBN 80-85866-16-1.
-
Recommended:
MACHKOVÁ, E. Strukturovaná dramatická hra v kontextu dramatické výchovy. In: Tvořivá dramatika XI, č. 3/00. ISBN 80-7068-103-9.
-
Recommended:
MACHKOVÁ, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha, 1998. ISBN 80-7068-103-9.
-
Recommended:
Machková, E. Volba literární látky pro dramatickou výchovu, aneb, Hledání dramatičnosti. Praha : AMU, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2004. ISBN 978-80-7319-125-2.
-
Recommended:
MORGANOVÁ, N., SAXTONOVÁ, J. Vyučování dramatu: Hlava plná nápadů. Praha : Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001. ISBN 80-901660-2-4.
-
On-line library catalogues
|
Prerequisites
|
|
Learning outcomes
|
|
Assessment methods
|
|
Teaching methods
|
|
|
|
|