|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
CJP / 6SBP2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
CJP
/
6SBP2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Seminář k bakalářské práci 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
23 / 30
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem semináře jsou intenzivní individuální konzultace problematiky bakalářské práce ve druhé fázi řešení. Konzultace se orientují dle stanovených cílů na počátku řešení; v případě nejčastějšího typu empiricko-výzkumné práce na sběr a analýzu dat, interpretaci výsledků a vyvození závěrů v rámci předvýzkumu. Předmět je ukončen individuální prezentací dílčích výsledků práce.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivita ve výuce: student se pravidelně účastní individuálních konzultací.
Prezentace: závěrečná prezentace dílčích výsledků výzkumu.
Kritéria hodnocení:
0-50 nezapočteno
Student nezpracoval a neodevzdal dílčí výsledky bakalářské práce.
51-100- započteno
Student dílčí výsledky bakalářské práce odevzdal a prezentoval. Body budou uděleny podle následujících kritérií:
- dostatečná úroveň rozpracování teoretické části (např. vymezení základních pojmů, zmapování stavu zkoumané problematiky apod.).;
- odpovídající úroveň rozpracování empirické/analytické/aplikační části (stav řešení problému);
- jasné a konkrétní vymezení tématu a výzkumných/řešených problémů, vymezení cílů práce;
- dodržení předepsané struktury;
- adekvátní výzkumné metody/způsoby řešení;
- srozumitelné představení postupu řešení;
- dostatečný počet relevantních sekundárních zdrojů;
- iniciativa studenta, míra jeho zapojení;
- schopnost reagovat na otázky při diskusi a vysvětlit, příp. obhájit své záměry.
|
Obsah
|
Individuální konzultace problematiky bakalářské práce ve druhé fázi řešení. Studenti konzultují volbu výzkumných metod, které odpovídají výzkumnému problému, a radí se s vyučujícím o metodologii zpracování výsledků předvýzkumu a výzkumu. Studenti sestavují kritéria interpretace zjištěných výsledků ve vztahu k teoretické části; formulují předběžné závěry.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
doc. PaedDr. Rastislav Metruk, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Gabriela Entlová, Ph.D. (10%),
doc. Mgr. Jakub Guziur, Ph.D. (10%),
Mgr. Tereza Guziurová, Ph.D. (10%),
Mgr. Slavomíra Klimszová, Ph.D. (10%),
prof. PhDr. Eva Malá, CSc. (10%),
doc. PaedDr. Rastislav Metruk, Ph.D. (20%),
Mgr. Marian Siedloczek, M.A., Ph.D. (10%),
Kimberly Anne Stroková, M.A. (10%),
Mgr. Michaela Trnová, Ph.D. (10%),
|
Literatura
|
-
Základní:
HOLOUŠOVÁ, D., KROBOTOVÁ, M. Diplomové a závěrečné práce. Olomouc : Univerzita Palackého, 2008. ISBN 80-244-1237-3.
-
Základní:
Hendl, J. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 9788073670405.
-
Základní:
HEDNL, J. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 978-80-7367-485-4.
-
Základní:
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
-
Základní:
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.
-
Doporučená:
ČMEJRKOVÁ, Světla, DANEŠ, František a SVĚTLÁ, Jindra. Jak napsat odborný text. Praha: Leda, 1999. ISBN 80-85927-69-1.
-
Doporučená:
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: pravidla hry. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
-
Doporučená:
HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat. Praha, 2004. ISBN 80-7178-820-1.
-
Doporučená:
COHEN, L. a kol. Research Methods in Education. Abingdon, New York: Routledge, 2011. ISBN 0-415-19541-1.
-
Doporučená:
MAŇÁK, J., ŠVEC, Š., ŠVEC, V. Slovník pedagogické metodologie. Brno: Paido, 2005. ISBN 80-7315-078-6.
-
Doporučená:
stanoví vedoucí vysokoškolské kvalifikační závěrečné práce.
-
Doporučená:
Chráska, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. Olomouc: PdF UP, 2003. ISBN 80-244-0765-5.
-
Doporučená:
CHRÁSKA, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. Olomouc: UP, 2003. ISBN 80-244-0765-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- postupu při zpracování teoretických východisek/teoretické části práce;
- výzkumných metod a jejich volby v návaznosti na téma a výzkumný problém bakalářské práce, tj. metod sběru dat a metod analýzy dat, nebo způsobů řešení problematiky a dosahování cílů (v závislosti na typu práce);
- způsobů prezentace výzkumných dat a zjištění;
- způsobu prezentace výsledků výzkumného šetření nebo způsobu prezentace výsledků analýzy/aplikace/hodnocení/posouzení (v závislosti na typu práce);
- znalost pravidel pro úspěšnou prezentaci závěrečné práce.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- aplikovat teoretické poznatky metodologie výzkumu do zpracování závěrečné práce;
- zpracovat diplomovou práci podle daných pravidel a požadavků;
- prezentovat výsledky své odborné/výzkumné práce.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
IC17 - Sebereflexe ústní |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
B4 - Sokratovský rozhovor |
A3 - Reproduktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
B2 - Produktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
G2 - Samostudium, řízené studium |
|
|
|
|