|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
CJP / 6SBP2
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
CJP
/
6SBP2
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Title
|
Bachelor's Thesis Seminar 2
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Accredited / Credits
|
Yes,
3
Cred.
|
Type of completion
|
Combined
|
Type of completion
|
Combined
|
Time requirements
|
seminar
2
[Hours/Week]
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Included in study average
|
NO
|
Language of instruction
|
Czech
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Summer semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Included in study average
|
NO
|
Winter semester
|
0 / 0
|
23 / 30
|
0 / 0
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Winter semester
|
Semester taught
|
Winter semester
|
Minimum (B + C) students
|
not determined
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
Czech
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
|
Evaluation scale |
S|N |
Periodicity |
every year
|
Specification periodicity |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
No
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
S|N |
Substituted course
|
None
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Cílem semináře jsou intenzivní individuální konzultace problematiky bakalářské práce ve druhé fázi řešení. Konzultace se orientují dle stanovených cílů na počátku řešení; v případě nejčastějšího typu empiricko-výzkumné práce na sběr a analýzu dat, interpretaci výsledků a vyvození závěrů v rámci předvýzkumu. Předmět je ukončen individuální prezentací dílčích výsledků práce.
|
Requirements on student
|
Aktivita ve výuce: student se pravidelně účastní individuálních konzultací.
Prezentace: závěrečná prezentace dílčích výsledků výzkumu.
Kritéria hodnocení:
0-50 nezapočteno
Student nezpracoval a neodevzdal dílčí výsledky bakalářské práce.
51-100- započteno
Student dílčí výsledky bakalářské práce odevzdal a prezentoval. Body budou uděleny podle následujících kritérií:
- dostatečná úroveň rozpracování teoretické části (např. vymezení základních pojmů, zmapování stavu zkoumané problematiky apod.).;
- odpovídající úroveň rozpracování empirické/analytické/aplikační části (stav řešení problému);
- jasné a konkrétní vymezení tématu a výzkumných/řešených problémů, vymezení cílů práce;
- dodržení předepsané struktury;
- adekvátní výzkumné metody/způsoby řešení;
- srozumitelné představení postupu řešení;
- dostatečný počet relevantních sekundárních zdrojů;
- iniciativa studenta, míra jeho zapojení;
- schopnost reagovat na otázky při diskusi a vysvětlit, příp. obhájit své záměry.
|
Content
|
Individuální konzultace problematiky bakalářské práce ve druhé fázi řešení. Studenti konzultují volbu výzkumných metod, které odpovídají výzkumnému problému, a radí se s vyučujícím o metodologii zpracování výsledků předvýzkumu a výzkumu. Studenti sestavují kritéria interpretace zjištěných výsledků ve vztahu k teoretické části; formulují předběžné závěry.
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
-
Guarantors:
doc. PaedDr. Rastislav Metruk, Ph.D. (100%),
-
Seminar lecturer:
Mgr. Gabriela Entlová, Ph.D. (10%),
doc. Mgr. Jakub Guziur, Ph.D. (10%),
Mgr. Tereza Guziurová, Ph.D. (10%),
Mgr. Slavomíra Klimszová, Ph.D. (10%),
prof. PhDr. Eva Malá, CSc. (10%),
doc. PaedDr. Rastislav Metruk, Ph.D. (20%),
Mgr. Marian Siedloczek, M.A., Ph.D. (10%),
Kimberly Anne Stroková, M.A. (10%),
Mgr. Michaela Trnová, Ph.D. (10%),
|
Literature
|
-
Basic:
HOLOUŠOVÁ, D., KROBOTOVÁ, M. Diplomové a závěrečné práce. Olomouc : Univerzita Palackého, 2008. ISBN 80-244-1237-3.
-
Basic:
Hendl, J. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 9788073670405.
-
Basic:
HEDNL, J. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 978-80-7367-485-4.
-
Basic:
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
-
Basic:
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.
-
Recommended:
ČMEJRKOVÁ, Světla, DANEŠ, František a SVĚTLÁ, Jindra. Jak napsat odborný text. Praha: Leda, 1999. ISBN 80-85927-69-1.
-
Recommended:
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: pravidla hry. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
-
Recommended:
HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat. Praha, 2004. ISBN 80-7178-820-1.
-
Recommended:
COHEN, L. a kol. Research Methods in Education. Abingdon, New York: Routledge, 2011. ISBN 0-415-19541-1.
-
Recommended:
MAŇÁK, J., ŠVEC, Š., ŠVEC, V. Slovník pedagogické metodologie. Brno: Paido, 2005. ISBN 80-7315-078-6.
-
Recommended:
stanoví vedoucí vysokoškolské kvalifikační závěrečné práce.
-
Recommended:
Chráska, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. Olomouc: PdF UP, 2003. ISBN 80-244-0765-5.
-
Recommended:
CHRÁSKA, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. Olomouc: UP, 2003. ISBN 80-244-0765-5.
-
On-line library catalogues
|
Prerequisites
|
|
Learning outcomes
|
Knowledge - knowledge resulting from the course: |
- postupu při zpracování teoretických východisek/teoretické části práce;
- výzkumných metod a jejich volby v návaznosti na téma a výzkumný problém bakalářské práce, tj. metod sběru dat a metod analýzy dat, nebo způsobů řešení problematiky a dosahování cílů (v závislosti na typu práce);
- způsobů prezentace výzkumných dat a zjištění;
- způsobu prezentace výsledků výzkumného šetření nebo způsobu prezentace výsledků analýzy/aplikace/hodnocení/posouzení (v závislosti na typu práce);
- znalost pravidel pro úspěšnou prezentaci závěrečné práce.
|
Skills - skills resulting from the course: |
- aplikovat teoretické poznatky metodologie výzkumu do zpracování závěrečné práce;
- zpracovat diplomovou práci podle daných pravidel a požadavků;
- prezentovat výsledky své odborné/výzkumné práce.
|
|
Assessment methods
|
Knowledge - knowledge achieved by taking this course are verified by the following means: |
IC10 - Presentation in lessons (individual or group) |
IC17 - Oral self-reflection |
IC11 - Activity in lessons (in discussion, group work, etc.) |
|
Teaching methods
|
Knowledge - the following training methods are used to achieve the required knowledge: |
B4- Socratic dialogue |
A3 - Reproductive work with text/image/educational source |
B2 - Productive work with text/image/educational source |
G2 - Self-study, controlled study |
|
|
|
|