Browse IS/STAG - Portál OSU

Skip to page content
Website OSU
Portal title page OSU
Anonymous user Login Česky
Browse IS/STAG
Login Česky
  • Vítejte
  • Browse IS/STAG
  • Applicant
  • Graduate
  • University portal
Vítejte
Browse IS/STAG
Information for applicantsElectronic applicationECTS arrivals
Alumni Club
University portal

1st level navigation

  • Vítejte
  • Browse IS/STAG
  • Applicant
  • Graduate
  • University portal
User disconnected from the portal due to long time of inactivity.
Please, click this link to log back in
(sessions are disconnected after 240 minutes of inactivity. Note that mobile devices may get disconnected even sooner).

Browse IS/STAG (S025)

Help

Main menu for Browse IS/STAG

  • Programmes and specializations.
  • Courses, selected item
  • Departments
  • Lecturers
  • Students
  • Examination dates
  • Timetable events
  • Theses
  • Pre-regist. study groups
  • Rooms
  • Rooms – all year
  • Free rooms – Semester
  • Free rooms – Year
  • Capstone project
  • Times overlap
  •  
  • Title page
  • Calendar
  • Help

Search for a  Course

Print/export:  Bookmark this link in your browser so that you may quickly load this IS/STAG page in the future.

Courses found, count: 1

Search result paging

Found 1 records Export to xls
  Abbreviation unit / Course abbreviation Title Variant
Item shown in detail - course CJP/6SBP2  CJP / 6SBP2 Bachelor's Thesis Seminar 2 Show course Bachelor's Thesis Seminar 2 2023/2024

Course info CJP / 6SBP2 : Course description

  • Course description , selected item
  • Study programmes, wherein the course is included
  • List of students course
  • Timetable course
  • Examination datesexaminations course
  • Timetable events course
  • Permissions for Course
Department/Unit / Abbreviation CJP / 6SBP2 Academic Year 2023/2024
Academic Year 2023/2024
Title Bachelor's Thesis Seminar 2 Form of course completion Pre-Exam Credit
Form of course completion Pre-Exam Credit
Accredited / Credits Yes, 3 Cred. Type of completion Combined
Type of completion Combined
Time requirements seminar 2 [Hours/Week] Course credit prior to examination No
Course credit prior to examination No
Automatic acceptance of credit before examination No
Included in study average NO
Language of instruction Czech
Occ/max Status A Status A Status B Status B Status C Status C Automatic acceptance of credit before examination No
Summer semester 0 / - 0 / - 0 / - Included in study average NO
Winter semester 0 / 0 23 / 30 0 / 0 Repeated registration NO
Repeated registration NO
Timetable Yes Semester taught Winter semester
Semester taught Winter semester
Minimum (B + C) students not determined Optional course Yes
Optional course Yes
Language of instruction Czech Internship duration 0
No. of hours of on-premise lessons Evaluation scale S|N
Periodicity every year
Specification periodicity Fundamental theoretical course No
Fundamental course No
Fundamental theoretical course No
Evaluation scale S|N
Substituted course None
Preclusive courses N/A
Prerequisite courses N/A
Informally recommended courses N/A
Courses depending on this Course N/A
Histogram of students' grades over the years: Graphic PNG ,  XLS
Course objectives:
Cílem semináře jsou intenzivní individuální konzultace problematiky bakalářské práce ve druhé fázi řešení. Konzultace se orientují dle stanovených cílů na počátku řešení; v případě nejčastějšího typu empiricko-výzkumné práce na sběr a analýzu dat, interpretaci výsledků a vyvození závěrů v rámci předvýzkumu. Předmět je ukončen individuální prezentací dílčích výsledků práce.



Requirements on student
Aktivita ve výuce: student se pravidelně účastní individuálních konzultací.
Prezentace: závěrečná prezentace dílčích výsledků výzkumu.

Kritéria hodnocení:
0-50 nezapočteno
Student nezpracoval a neodevzdal dílčí výsledky bakalářské práce.

51-100- započteno
Student dílčí výsledky bakalářské práce odevzdal a prezentoval. Body budou uděleny podle následujících kritérií:
- dostatečná úroveň rozpracování teoretické části (např. vymezení základních pojmů, zmapování stavu zkoumané problematiky apod.).;
- odpovídající úroveň rozpracování empirické/analytické/aplikační části (stav řešení problému);
- jasné a konkrétní vymezení tématu a výzkumných/řešených problémů, vymezení cílů práce;
- dodržení předepsané struktury;
- adekvátní výzkumné metody/způsoby řešení;
- srozumitelné představení postupu řešení;
- dostatečný počet relevantních sekundárních zdrojů;
- iniciativa studenta, míra jeho zapojení;
- schopnost reagovat na otázky při diskusi a vysvětlit, příp. obhájit své záměry.

Content
Individuální konzultace problematiky bakalářské práce ve druhé fázi řešení. Studenti konzultují volbu výzkumných metod, které odpovídají výzkumnému problému, a radí se s vyučujícím o metodologii zpracování výsledků předvýzkumu a výzkumu. Studenti sestavují kritéria interpretace zjištěných výsledků ve vztahu k teoretické části; formulují předběžné závěry.

Activities
Fields of study


Guarantors and lecturers
  • Guarantors: doc. PaedDr. Rastislav Metruk, Ph.D. (100%), 
  • Seminar lecturer: Mgr. Gabriela Entlová, Ph.D. (10%),  doc. Mgr. Jakub Guziur, Ph.D. (10%),  Mgr. Tereza Guziurová, Ph.D. (10%),  Mgr. Slavomíra Klimszová, Ph.D. (10%),  prof. PhDr. Eva Malá, CSc. (10%),  doc. PaedDr. Rastislav Metruk, Ph.D. (20%),  Mgr. Marian Siedloczek, M.A., Ph.D. (10%),  Kimberly Anne Stroková, M.A. (10%),  Mgr. Michaela Trnová, Ph.D. (10%), 
Literature
  • Basic: HOLOUŠOVÁ, D., KROBOTOVÁ, M. Diplomové a závěrečné práce. Olomouc : Univerzita Palackého, 2008. ISBN 80-244-1237-3.
  • Basic: Hendl, J. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 9788073670405.
  • Basic: HEDNL, J. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 978-80-7367-485-4.
  • Basic: CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
  • Basic: GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.
  • Recommended: ČMEJRKOVÁ, Světla, DANEŠ, František a SVĚTLÁ, Jindra. Jak napsat odborný text. Praha: Leda, 1999. ISBN 80-85927-69-1.
  • Recommended: ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: pravidla hry. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
  • Recommended: HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat. Praha, 2004. ISBN 80-7178-820-1.
  • Recommended: COHEN, L. a kol. Research Methods in Education. Abingdon, New York: Routledge, 2011. ISBN 0-415-19541-1.
  • Recommended: MAŇÁK, J., ŠVEC, Š., ŠVEC, V. Slovník pedagogické metodologie. Brno: Paido, 2005. ISBN 80-7315-078-6.
  • Recommended: stanoví vedoucí vysokoškolské kvalifikační závěrečné práce.
  • Recommended: Chráska, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. Olomouc: PdF UP, 2003. ISBN 80-244-0765-5.
  • Recommended: CHRÁSKA, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. Olomouc: UP, 2003. ISBN 80-244-0765-5.
  • On-line library catalogues

Prerequisites

Learning outcomes

Knowledge - knowledge resulting from the course:
- postupu při zpracování teoretických východisek/teoretické části práce;
- výzkumných metod a jejich volby v návaznosti na téma a výzkumný problém bakalářské práce, tj. metod sběru dat a metod analýzy dat, nebo způsobů řešení problematiky a dosahování cílů (v závislosti na typu práce);
- způsobů prezentace výzkumných dat a zjištění;
- způsobu prezentace výsledků výzkumného šetření nebo způsobu prezentace výsledků analýzy/aplikace/hodnocení/posouzení (v závislosti na typu práce);
- znalost pravidel pro úspěšnou prezentaci závěrečné práce.
Skills - skills resulting from the course:
- aplikovat teoretické poznatky metodologie výzkumu do zpracování závěrečné práce;
- zpracovat diplomovou práci podle daných pravidel a požadavků;
- prezentovat výsledky své odborné/výzkumné práce.

Assessment methods

Knowledge - knowledge achieved by taking this course are verified by the following means:
IC10 - Presentation in lessons (individual or group)
IC17 - Oral self-reflection
IC11 - Activity in lessons (in discussion, group work, etc.)

Teaching methods

Knowledge - the following training methods are used to achieve the required knowledge:
B4- Socratic dialogue
A3 - Reproductive work with text/image/educational source
B2 - Productive work with text/image/educational source
G2 - Self-study, controlled study
 

Facilities

  • Counselling and Career Centre
  • Pyramida Centre
  • Halls of Residence
  • University Library
  • University e-shop
  • International Office

Prospective students

  • Why study at the UO
  • E-application
  • Study Degree Programme
  • Study Exchange Programme
  • Study PhD Programme
  • How to Apply
  • Contacts for admissions

Students

  • Academic Calendar
  • University ID Cards
  • Students with special needs
  • Student documents and regulations

Alumni

  • Alumni Registration
  • Alumni Portal
  • Alumni Photogallery

Student App

  • For Android
  • For iOS