|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
CJP / 6PPJ5
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
CJP
/
6PPJ5
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Praktický jazyk 5
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
38 / 50
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Tento předmět navazuje na sérii praktických cvičení 1-4 a dále rozvíjí jazykové znalosti a komunikační dovednosti studentů. Cílem je prohlubování znalostí anglické gramatiky a slovní zásoby a systematické rozvíjení jazykových dovedností (poslech, mluvení, čtení a psaní) tak, aby studenti byli schopni tyto znalosti a dovednosti využít i ve své profesi učitele na základní škole. Náplň předmětu bude vycházet z lekcí 15-20 učebnice Objective Advanced od autorů Felicity O'Dell a Annie Broadhead. Bude rozšířena o gramatiku a slovní zásobu vybraných lekcí z učebnice Destinations C1&C2 a další doplňkové materiály odrážející specifické potřeby studentů. Studenti si mimo jiné osvojí základní jazykové dovednosti potřebné pro komunikaci v akademickém prostředí. Cílem celé série předmětů Praktický jazyk 1-6 je, aby studenti dosáhli jazykové úrovně C1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
Studijní materiály (doplňkové studijní materiály, rozšiřující studijní materiály, odkazy na studijní materiály, zadání seminárních prací, zadání korespondenčních úkolů apod.) naleznete v e-kurzu v LMS Moodle s názvem předmětu. Klíč k přihlášení do kurzu bude studentům sdělen při prvním prezenčním setkání. V tomto prostředí (Moodle) budete také výstupy (seminární práce, korespondenční úkoly apod.) odevzdávat.
Komunikace mezi vyučujícím a studenty bude probíhat emailově (používejte výhradně studentský e-mail), případné konzultace či on-line setkání probíhají v prostředí MS Teams, v týmu s názvem předmětu. Ten bude studentům v případě nutnosti také sdělen při prvním prezenčním setkání, případně formou hromadného e-mailu.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivita ve výuce: studenti plní dílčí úkoly a zapojují se do aktivit během výuky. Studenti se také doma průběžně připravují na výuku dle zadání vyučujícího.
Docházka: k získání zápočtu je nutná minimálně 80% účast ve výuce.
Esej: studenti během semestru odevzdají dvě písemné práce dle zadání vyučujícího.
Didaktický test: test na základě znalostí slovní zásoby a gramatiky vycházející z lekcí 15-20 a osvojených dovedností. K získání zápočtu je nutná minimálně 70% úspěšnost v testu.
|
Obsah
|
1. Family life (speaking and reading, grammar: the infinitive)
2. Word formation
3. The human body (idioms of the body, grammar: inversion)
4. Academic focus: cohesion and coherence
5. The arts (giving a positive or negative review)
6. Articles (articles in generic and specific reference)
7. Truth and lies (emphasis, academic language, collocations)
8. Academic focus: argument essay (structure of the argument essay, connecting words)
9. Persuasion (language of persuasion, verb + noun collocations)
10. Proposals
11. We are what we eat: food (reading and vocabulary, language of hypothesising)
12. Revision
13. Credit test
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
HEWINGS, Martin. Advanced Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University Press, 2005. ISBN 978-0-521-53291-4.
-
Základní:
Mann, M. & Taylore-Knowles, S. Destination C1 and C2. Student's Book. Oxford: Macmillan Education, 2008. ISBN 978-0-230-03540-9.
-
Základní:
MCCARTHY, M., O'DELL, F. English vocabulary in use: advanced : vocabulary reference and practice : with answers. Second edition.. Cambridge: Cambridge University Press, 2013. ISBN 978-1-107-60094-2.
-
Základní:
O'Dell, Felicity & Broadhead, Annie. Objective Advanced. Student's Book. 4th ed.. Cambridge: CUP, 2014. ISBN 978-1-107-67438-7.
-
Základní:
Deuter, M., Bradbery, J. & Turnbull, J. Oxford Advanced Learner's Dictionary. 9th ed. Oxford: OUP, 2015. ISBN 978-0-19-479879-2.
-
Doporučená:
CARTER, Ronald a MCCARTHY, Michael. Cambridge Grammar of English. Cambridge: Cambridge University Press, 2006. ISBN 978-0-521-58846-1.
-
Doporučená:
Ayto, J. From the horse?s mouth. Oxford Dictionary of English Idioms. Oxford: OUP, 2009. ISBN 978-0-019954379-3.
-
Doporučená:
Ruth Gairns and Stuart Redman. Idioms and Phrasal Verbs Intermediate. Oxford, 2011. ISBN 978-0-19-462012 3.
-
Doporučená:
DE CHANZAL, Edward a MOORE, Julie. Oxford EAP Advanced. A course in English for academic purposes. Oxford: Oxford University Press, 2013. ISBN 978-0-19-400179-3.
-
Doporučená:
SWAN, Michael. Practical English Usage. Oxford: Oxford University Press, 2005. ISBN 978-0-194-31456-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Domácí příprava na výuku
|
14
|
Příprava na test
|
10
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
10
|
Samostudium
|
15
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
15
|
Celkem
|
90
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Pro absolvování předmětu je nezbytné úspěšné zakončení předmětu Praktický jazyk 4. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student prokáže znalost
- pokročilých gramatických jevů (např. všechny typy podmínkových vět, předložkové vazby, přací věty, modální slovesa, "semi-modals", vztažné věty restriktivní a nerestriktivní, členy);
- slovní zásoby (např. kolokace, předložkové fráze, idiomy, slovotvorba prefixace a sufixace, discourse markers);
- pojmů denotace a konotace;
- struktury vybraných žánrů (např. formální dopis, "discursive essay");
- formálních i neformálních jazykových prostředků v mluvené i psané komunikaci.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student dokáže
- správně používat gramatické jevy a struktury, které jsou obsahem daného kurzu;
- obhájit své myšlenky, stanoviska a názory za použití vhodné slovní zásoby;
- vytvořit koherentní text a vhodně jej strukturovat (např. formální dopis, "discursive essay");
- odvodit význam neznámých lexikálních jednotek z kontextu nebo na základě znalosti tvoření slov;
- porozumět hlavním bodům a myšlenkám slyšeného textu na méně běžná i odborná témata, ve vyslechnutém textu vyhledat konkrétní informace;
- volně a srozumitelně reprodukovat čtený či slyšený text;
- v mluveném projevu na odpovídající jazykové úrovni identifikovat jednotlivé mluvčí, jejich postoje a názory;
- rozlišit prvky formálního a neformálního stylu a vhodně je použít;
- pracovat s výkladovými a odbornými slovníky;
- kriticky hodnotit zdroje, rozlišit fakta od postojů autora.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
Didaktický test |
Esej |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
D1 - Nácvik a vytváření dovedností komunikačních/jazykových |
A3 - Reproduktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
B2 - Produktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
B1 - Diskuse |
B5 - Metoda písemných prací (klauzury, reflektivní deníky aj.) |
B4 - Sokratovský rozhovor |
G2 - Samostudium, řízené studium |
|
|
|
|