|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
CJP / 6PPJ4
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
CJP
/
6PPJ4
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Praktický jazyk 4
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
43 / 50
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Tento předmět navazuje na Praktická cvičení 1, 2, 3 a dále tak rozvíjí jazykové znalosti a komunikační dovednosti na úrovni B2+. Studenti si prohlubují znalosti v anglické gramatice a slovní zásobě a systematicky rozvíjejí své jazykové dovedností (poslech, mluvení, čtení a psaní) tak, aby byli schopni tyto znalosti a dovednosti využít i ve své profesi učitele na základní škole. Náplň předmětu bude vycházet z lekcí 8 až 14 učebnice Objective Advanced od autorů Felicity O'Dell a Annie Broadhead. Bude rozšířena o gramatiku a slovní zásobu vybraných lekcí z učebnice Destinations C1&C2 a další doplňkové materiály odrážející specifické potřeby studentů. Studenti si mimo jiné osvojí základní jazykové dovednosti potřebné pro komunikaci v akademickém prostředí.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivita ve výuce: studenti plní dílčí úkoly a zapojují se do aktivit během výuky. Studenti se také doma průběžně připravují na výuku dle zadání vyučujícího.
Docházka: k získání zápočtu je nutná minimálně 80% účast ve výuce.
Esej: studenti během semestru odevzdají jednu esej dle zadání vyučujícího.
Didaktický test: test na základě znalostí gramatiky a slovní zásoby vycházející z lekcí 8-14 a osvojených dovedností. K absolvování zkoušky je nutná minimálně 70% úspěšnost v testu.
Ústní část: studenti prokáží svou jazykovou kompetenci při ústním rozhovoru na jedno z předem připravených témat.
|
Obsah
|
1. Inventions (collocations; modals and semi-modals).
2. Urban living (future forms; collocations).
3. Formal writing: reports.
4. Studying abroad (word formation; participle clauses).
5. Fashion statements (vocabulary; reading strategies).
6. Reported speech.
7. Making decisions (-ing forms).
8. Academic focus (citation and referencing, reporting structures, identifying arguments and supporting evidence from sources).
9. Writing: letters and emails.
10. Past tenses and the present perfect.
11. Adjectives: order, comparison.
12. Language (the passive).
13. Credit test.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Mann, M. & Taylore-Knowles, S. Destination C1 and C2. Student's Book. Oxford: Macmillan Education, 2008. ISBN 978-0-230-03540-9.
-
Základní:
O'Dell, Felicity & Broadhead, Annie. Objective Advanced. Student's Book. 4th ed.. Cambridge: CUP, 2014. ISBN 978-1-107-67438-7.
-
Základní:
Deuter, M., Bradbery, J. & Turnbull, J. Oxford Advanced Learner's Dictionary. 9th ed. Oxford: OUP, 2015. ISBN 978-0-19-479879-2.
-
Doporučená:
HEWINGS, Martin. Advanced Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University Press, 2005. ISBN 978-0-521-53291-4.
-
Doporučená:
Carter, R. & McCarthy, M. Cambridge Grammar of English. Cambridge: Cambridge University Press, 2006. ISBN 978-0-521-58846-1.
-
Doporučená:
McCarthy, M. & O'Dell, F. English vocabulary in use: upper-intermediate: vocabulary reference and practice. Cambridge: Cambridge University Press, 2015. ISBN 978-1-107-60094-2.
-
Doporučená:
Ayto, J. From the horse's mouth. Oxford Dictionary of English Idioms.. Oxford: OUP, 2009. ISBN 978-0-019954379-3.
-
Doporučená:
De Chanzal, E. & McCarter, S. Oxford EAP Upper-Intermediate/B2. A course in English for Academic Purposes. Oxford: Oxford University Press, 2012. ISBN 978-0-19-400178-6.
-
Doporučená:
Swan, M. Practical English Usage. Oxford: Oxford University Press, 2005. ISBN 978-0-19-442098-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Domácí příprava na výuku
|
10
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
10
|
Příprava na zkoušku
|
10
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
10
|
Příprava na test
|
9
|
Samostudium
|
15
|
Celkem
|
90
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Pro absolvování předmětu je nezbytné úspěšné zakončení předmětu Praktický jazyk 3. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student prokáže znalost
- gramatických jevů (např. modals and semi-modals, future perfect, participle clauses, the passive voice);
- slovní zásoby (např. slovotvorba, kolokace, frázová slovesa, ustálené fráze);
- struktury vybraných žánrů (např. email, zpráva/referát);
- formálních a neformálních jazykových prostředků při verbální komunikaci.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student dokáže
- správně používat gramatické jevy, které jsou obsahem daného kurzu;
- obhájit své myšlenky, stanoviska a názory za použití vhodné slovní zásoby;
- vytvořit koherentní text a vhodně jej strukturovat (např. email, zpráva/referát);
- porozumět hlavním bodům a myšlenkám slyšeného projevu na obecná i odborná témata;
- odvodit význam neznámých lexikálních jednotek z kontextu nebo na základě znalosti tvoření slov;
- porozumět hlavním bodům a myšlenkám textu na obecná i méně běžná témata;
- pracovat s výkladovými a odbornými slovníky.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
Didaktický test |
Esej |
IC6 - Ústní zkouška |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
D1 - Nácvik a vytváření dovedností komunikačních/jazykových |
A3 - Reproduktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
B2 - Produktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
B1 - Diskuse |
B5 - Metoda písemných prací (klauzury, reflektivní deníky aj.) |
B4 - Sokratovský rozhovor |
|
|
|
|