|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
CJP / 6PPJ4
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
CJP
/
6PPJ4
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Title
|
Practical Language 4
|
Form of course completion
|
Exam
|
Form of course completion
|
Exam
|
Accredited / Credits
|
Yes,
3
Cred.
|
Type of completion
|
Combined
|
Type of completion
|
Combined
|
Time requirements
|
practical class
2
[Hours/Week]
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Included in study average
|
YES
|
Language of instruction
|
Czech
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Summer semester
|
41 / 50
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Included in study average
|
YES
|
Winter semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Summer semester
|
Semester taught
|
Summer semester
|
Minimum (B + C) students
|
not determined
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
Czech
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
|
Evaluation scale |
A|B|C|D|E|F |
Periodicity |
every year
|
Specification periodicity |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
Yes
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
A|B|C|D|E|F |
Substituted course
|
None
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Tento předmět navazuje na Praktická cvičení 1, 2, 3 a dále tak rozvíjí jazykové znalosti a komunikační dovednosti na úrovni B2+. Studenti si prohlubují znalosti v anglické gramatice a slovní zásobě a systematicky rozvíjejí své jazykové dovedností (poslech, mluvení, čtení a psaní) tak, aby byli schopni tyto znalosti a dovednosti využít i ve své profesi učitele na základní škole. Náplň předmětu bude vycházet z lekcí 8 až 14 učebnice Objective Advanced od autorů Felicity O'Dell a Annie Broadhead. Bude rozšířena o gramatiku a slovní zásobu vybraných lekcí z učebnice Destinations C1&C2 a další doplňkové materiály odrážející specifické potřeby studentů. Studenti si mimo jiné osvojí základní jazykové dovednosti potřebné pro komunikaci v akademickém prostředí.
|
Requirements on student
|
Aktivita ve výuce: studenti plní dílčí úkoly a zapojují se do aktivit během výuky. Studenti se také doma průběžně připravují na výuku dle zadání vyučujícího.
Docházka: k získání zápočtu je nutná minimálně 80% účast ve výuce.
Esej: studenti během semestru odevzdají jednu esej dle zadání vyučujícího.
Didaktický test: test na základě znalostí gramatiky a slovní zásoby vycházející z lekcí 8-14 a osvojených dovedností. K absolvování zkoušky je nutná minimálně 70% úspěšnost v testu.
Ústní část: studenti prokáží svou jazykovou kompetenci při ústním rozhovoru na jedno z předem připravených témat.
|
Content
|
1. Inventions (collocations; modals and semi-modals).
2. Urban living (future forms; collocations).
3. Formal writing: reports.
4. Studying abroad (word formation; participle clauses).
5. Fashion statements (vocabulary; reading strategies).
6. Reported speech.
7. Making decisions (-ing forms).
8. Academic focus (citation and referencing, reporting structures, identifying arguments and supporting evidence from sources).
9. Writing: letters and emails.
10. Past tenses and the present perfect.
11. Adjectives: order, comparison.
12. Language (the passive).
13. Credit test.
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
-
Basic:
Mann, M. & Taylore-Knowles, S. Destination C1 and C2. Student's Book. Oxford: Macmillan Education, 2008. ISBN 978-0-230-03540-9.
-
Basic:
O'Dell, Felicity & Broadhead, Annie. Objective Advanced. Student's Book. 4th ed.. Cambridge: CUP, 2014. ISBN 978-1-107-67438-7.
-
Basic:
Deuter, M., Bradbery, J. & Turnbull, J. Oxford Advanced Learner's Dictionary. 9th ed. Oxford: OUP, 2015. ISBN 978-0-19-479879-2.
-
Recommended:
HEWINGS, Martin. Advanced Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University Press, 2005. ISBN 978-0-521-53291-4.
-
Recommended:
Carter, R. & McCarthy, M. Cambridge Grammar of English. Cambridge: Cambridge University Press, 2006. ISBN 978-0-521-58846-1.
-
Recommended:
McCarthy, M. & O'Dell, F. English vocabulary in use: upper-intermediate: vocabulary reference and practice. Cambridge: Cambridge University Press, 2015. ISBN 978-1-107-60094-2.
-
Recommended:
Ayto, J. From the horse's mouth. Oxford Dictionary of English Idioms.. Oxford: OUP, 2009. ISBN 978-0-019954379-3.
-
Recommended:
De Chanzal, E. & McCarter, S. Oxford EAP Upper-Intermediate/B2. A course in English for Academic Purposes. Oxford: Oxford University Press, 2012. ISBN 978-0-19-400178-6.
-
Recommended:
Swan, M. Practical English Usage. Oxford: Oxford University Press, 2005. ISBN 978-0-19-442098-3.
-
On-line library catalogues
|
Time requirements
|
All forms of study
|
Activities
|
Time requirements for activity [h]
|
Being present in classes
|
26
|
Homework for lessons
|
10
|
Scientific text studying in a foreign language
|
10
|
Preparation for an exam
|
10
|
Continuous tasks completion (incl. correspondence tasks)
|
10
|
Preparation for test
|
9
|
Self-tutoring
|
15
|
Total
|
90
|
|
Prerequisites
|
Competences - students are expected to possess the following competences before the course commences to finish it successfully: |
Pro absolvování předmětu je nezbytné úspěšné zakončení předmětu Praktický jazyk 3. |
|
Learning outcomes
|
Knowledge - knowledge resulting from the course: |
Student prokáže znalost
- gramatických jevů (např. modals and semi-modals, future perfect, participle clauses, the passive voice);
- slovní zásoby (např. slovotvorba, kolokace, frázová slovesa, ustálené fráze);
- struktury vybraných žánrů (např. email, zpráva/referát);
- formálních a neformálních jazykových prostředků při verbální komunikaci.
|
Skills - skills resulting from the course: |
Student dokáže
- správně používat gramatické jevy, které jsou obsahem daného kurzu;
- obhájit své myšlenky, stanoviska a názory za použití vhodné slovní zásoby;
- vytvořit koherentní text a vhodně jej strukturovat (např. email, zpráva/referát);
- porozumět hlavním bodům a myšlenkám slyšeného projevu na obecná i odborná témata;
- odvodit význam neznámých lexikálních jednotek z kontextu nebo na základě znalosti tvoření slov;
- porozumět hlavním bodům a myšlenkám textu na obecná i méně běžná témata;
- pracovat s výkladovými a odbornými slovníky.
|
|
Assessment methods
|
Knowledge - knowledge achieved by taking this course are verified by the following means: |
IC11 - Activity in lessons (in discussion, group work, etc.) |
Didactic test |
Written assignment |
IC6 - Oral examiantion |
|
Teaching methods
|
Knowledge - the following training methods are used to achieve the required knowledge: |
D1 - Practice and creation of communication/language skills |
A3 - Reproductive work with text/image/educational source |
B2 - Productive work with text/image/educational source |
B1 - Discussion |
B5 - Method of written works (final written test, reflective diaries, etc.) |
B4- Socratic dialogue |
|
|
|
|