Browse IS/STAG - Portál OSU

Skip to page content
Website OSU
Portal title page OSU
Anonymous user Login Česky
Browse IS/STAG
Login Česky
  • Vítejte
  • Browse IS/STAG
  • Applicant
  • Graduate
  • University portal
Vítejte
Browse IS/STAG
Information for applicantsElectronic applicationECTS arrivals
Alumni Club
University portal

1st level navigation

  • Vítejte
  • Browse IS/STAG
  • Applicant
  • Graduate
  • University portal
User disconnected from the portal due to long time of inactivity.
Please, click this link to log back in
(sessions are disconnected after 240 minutes of inactivity. Note that mobile devices may get disconnected even sooner).

Browse IS/STAG (S025)

Help

Main menu for Browse IS/STAG

  • Programmes and specializations.
  • Courses, selected item
  • Departments
  • Lecturers
  • Students
  • Examination dates
  • Timetable events
  • Theses
  • Pre-regist. study groups
  • Rooms
  • Rooms – all year
  • Free rooms – Semester
  • Free rooms – Year
  • Capstone project
  • Times overlap
  •  
  • Title page
  • Calendar
  • Help

Search for a  Course

Print/export:  Bookmark this link in your browser so that you may quickly load this IS/STAG page in the future.

Courses found, count: 1

Search result paging

Found 1 records Export to xls
  Abbreviation unit / Course abbreviation Title Variant
Item shown in detail - course CJP/6PPJ3  CJP / 6PPJ3 Practical Language 3 Show course Practical Language 3 2023/2024

Course info CJP / 6PPJ3 : Course description

  • Course description , selected item
  • Study programmes, wherein the course is included
  • List of students course
  • Timetable course
  • Examination datesexaminations course
  • Timetable events course
  • Permissions for Course
Department/Unit / Abbreviation CJP / 6PPJ3 Academic Year 2023/2024
Academic Year 2023/2024
Title Practical Language 3 Form of course completion Pre-Exam Credit
Form of course completion Pre-Exam Credit
Accredited / Credits Yes, 3 Cred. Type of completion Combined
Type of completion Combined
Time requirements practical class 2 [Hours/Week] Course credit prior to examination No
Course credit prior to examination No
Automatic acceptance of credit before examination No
Included in study average NO
Language of instruction Czech
Occ/max Status A Status A Status B Status B Status C Status C Automatic acceptance of credit before examination No
Summer semester 0 / - 0 / - 0 / - Included in study average NO
Winter semester 45 / 50 0 / 0 0 / 0 Repeated registration NO
Repeated registration NO
Timetable Yes Semester taught Winter semester
Semester taught Winter semester
Minimum (B + C) students not determined Optional course Yes
Optional course Yes
Language of instruction Czech Internship duration 0
No. of hours of on-premise lessons Evaluation scale S|N
Periodicity every year
Specification periodicity Fundamental theoretical course No
Fundamental course Yes
Fundamental theoretical course No
Evaluation scale S|N
Substituted course None
Preclusive courses N/A
Prerequisite courses N/A
Informally recommended courses N/A
Courses depending on this Course N/A
Histogram of students' grades over the years: Graphic PNG ,  XLS
Course objectives:
Tento předmět navazuje na Praktická cvičení 1 a 2 a dále tak rozvíjí jazykové znalosti a komunikační dovednosti na úrovni B2+. Studenti si prohlubují znalosti v anglické gramatice a slovní zásobě a systematicky rozvíjejí své jazykové dovedností (poslech, mluvení, čtení a psaní) tak, aby byli schopni tyto znalosti a dovednosti využít i ve své profesi učitele na základní škole. Náplň předmětu bude vycházet z prvních sedmi lekcí učebnice Objective Advanced od autorů Felicity O'Dell a Annie Broadhead. Bude rozšířena o gramatiku a slovní zásobu vybraných lekcí z učebnice Destinations C1&C2 a další doplňkové materiály odrážející specifické potřeby studentů. Studenti si mimo jiné osvojí základní jazykové dovednosti potřebné pro komunikaci v akademickém prostředí.

Requirements on student
Aktivita ve výuce: studenti plní dílčí úkoly a zapojují se do aktivit během výuky. Studenti se také doma průběžně připravují na výuku dle zadání vyučujícího.
Docházka: k získání zápočtu je nutná minimálně 80% účast ve výuce.

Esej: studenti během semestru odevzdají 1 esej dle zadání vyučujícího.

Didaktický test: test na základě znalostí gramatiky a slovní zásoby vycházející z lekcí 1-7 a osvojených dovedností. K získání zápočtu je nutná minimálně 70% úspěšnost v testu.


Content
1. Getting to know you (collocations, conditionals, mixed conditionals).
2. Culture shock, intercultural differences (idioms, phrasal verbs).
3. Hobbies and free time (dependent prepositions).
4. Academic focus: formal and informal writing, discourse markers.
5. Media, news stories (wishes and regrets).
6. Media literacy, blogs (guessing the meaning from the context).
7. Giving advice (modals and semi-modals, word formation prefixes and suffixes).
8. Formal writing (writing a formal email, connecting words).
9. Dream jobs (stylistic differences between synonyms; denotation and connotation).
10. Relative clauses.
11. Communications technology (phrasal verbs separable and inseparable, word formation).
12. Work and business (collocations; clauses of reason, result and purpose).
13. Credit test.


Activities
Fields of study


Guarantors and lecturers
  • Guarantors: Mgr. Slavomíra Klimszová, Ph.D. (100%), 
  • Tutorial lecturer: Mgr. Slavomíra Klimszová, Ph.D. (100%),  Kimberly Anne Stroková, M.A. (100%), 
Literature
  • Basic: Mann, M. & Taylore-Knowles, S. Destination C1 and C2. Student's Book. Oxford: Macmillan Education, 2008. ISBN 978-0-230-03540-9.
  • Basic: O'Dell, Felicity & Broadhead, Annie. Objective Advanced. Student's Book. 4th ed.. Cambridge: CUP, 2014. ISBN 978-1-107-67438-7.
  • Basic: Deuter, M., Bradbery, J. & Turnbull, J. Oxford Advanced Learner's Dictionary. 9th ed. Oxford: OUP, 2015. ISBN 978-0-19-479879-2.
  • Recommended: HEWINGS, Martin. Advanced Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University Press, 2005. ISBN 978-0-521-53291-4.
  • Recommended: McIntosh, C. Cambridge Advanced Learner´s Dictionary. Cambridge: CUP, 2013. ISBN 9781107035157.
  • Recommended: Carter, R. & McCarthy, M. Cambridge Grammar of English. Cambridge: Cambridge University Press, 2006. ISBN 978-0-521-58846-1.
  • Recommended: McCarthy, M. & O'Dell, F. English vocabulary in use: upper-intermediate: vocabulary reference and practice. Cambridge: Cambridge University Press, 2015. ISBN 978-1-107-60094-2.
  • Recommended: Ayto, J. From the horse's mouth. Oxford Dictionary of English Idioms.. Oxford: OUP, 2009. ISBN 978-0-019954379-3.
  • Recommended: De Chanzal, E. & McCarter, S. Oxford EAP Upper-Intermediate/B2. A course in English for Academic Purposes. Oxford: Oxford University Press, 2012. ISBN 978-0-19-400178-6.
  • Recommended: Swan, M. Practical English Usage. Oxford: Oxford University Press, 2005. ISBN 978-0-19-442098-3.
  • On-line library catalogues
Time requirements
All forms of study
Activities Time requirements for activity [h]
Scientific text studying in a foreign language 10
Being present in classes 26
Preparation for test 10
Homework for lessons 14
Self-tutoring 15
Continuous tasks completion (incl. correspondence tasks) 15
Total 90

Prerequisites

Competences - students are expected to possess the following competences before the course commences to finish it successfully:
Pro absolvování předmětu je nezbytné úspěšné zakončení předmětu Praktický jazyk 2.

Learning outcomes

Knowledge - knowledge resulting from the course:
Student prokáže znalost
- pokročilých gramatických jevů (např. všechny typy podmínkových vět, předložkové vazby, přací věty, modální slovesa, "semi-modals", vztažné věty restriktivní a nerestriktivní);
- slovní zásoby (např. kolokace, předložkové fráze, idiomy, slovotvorba prefixace a sufixace, discourse markers);
- pojmů denotace a konotace;
- struktury vybraných žánrů (např. formální dopis);
- formálních i neformálních jazykových prostředků v mluvené i psané komunikaci.
Skills - skills resulting from the course:
Student dokáže
- správně používat gramatické jevy a struktury, které jsou obsahem daného kurzu;
- obhájit své myšlenky, stanoviska a názory za použití vhodné slovní zásoby;
- vytvořit koherentní text a vhodně jej strukturovat (např. formální dopis);
- odvodit význam neznámých lexikálních jednotek z kontextu nebo na základě znalosti tvoření slov;
- porozumět hlavním bodům a myšlenkám slyšeného textu na méně běžná i odborná témata;
- volně a srozumitelně reprodukovat čtený či slyšený text;
- rozlišit prvky formálního a neformálního stylu a vhodně je použít;
- pracovat s výkladovými a odbornými slovníky.

Assessment methods

Knowledge - knowledge achieved by taking this course are verified by the following means:
IC11 - Activity in lessons (in discussion, group work, etc.)
Didactic test
Written assignment

Teaching methods

Knowledge - the following training methods are used to achieve the required knowledge:
D1 - Practice and creation of communication/language skills
A3 - Reproductive work with text/image/educational source
B2 - Productive work with text/image/educational source
B1 - Discussion
B4- Socratic dialogue
B5 - Method of written works (final written test, reflective diaries, etc.)
G2 - Self-study, controlled study
 

Facilities

  • Counselling and Career Centre
  • Pyramida Centre
  • Halls of Residence
  • University Library
  • University e-shop
  • International Office

Prospective students

  • Why study at the UO
  • E-application
  • Study Degree Programme
  • Study Exchange Programme
  • Study PhD Programme
  • How to Apply
  • Contacts for admissions

Students

  • Academic Calendar
  • University ID Cards
  • Students with special needs
  • Student documents and regulations

Alumni

  • Alumni Registration
  • Alumni Portal
  • Alumni Photogallery

Student App

  • For Android
  • For iOS