|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
CJP / 6PNAL
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
CJP
/
6PNAL
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Literatura domorodých Američanů
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
18 / 18
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Native American Literature (CJP/6PNAL) is an introductory course which aims to give an overview of literature of various Indigenous peoples in the present-day United States from ancient times up to the turn of the 21st century. The language of instruction is English. Students will focus on improving and developing language skills, will learn to employ various methods of literary criticism, and will furthermore develop critical thinking and writing skills in relation to literature. Classes will involve reading, speaking, writing, and critical discussions on various texts students will have read prior to lessons.
The overarching themes of the course are the following:
- Contact Zones
- Transculturation
|
Požadavky na studenta
|
Aktivita ve výuce: studenti plní dílčí úkoly a zapojují se do aktivit během výuky. Studenti se také doma průběžně připravují na výuku dle zadání vyučujícího.
Docházka: k získání zápočtu je nutná minimálně 80% účast ve výuce.
Seminární práce.
|
Obsah
|
1. Příběhy o stvoření; vztah mezi lidmi a zemí - "Popol Vuh" (Kiche); "The First World" (Hopi); Genesis 1-2.
2. Příběhy o stvoření; příběhy o potopě a zničení - "The Four Worlds" (Hopi); Genesis 3, 6-8
3. "Kontaktní zóny" - První kontakt mezi Španěly a Hopi; "Requerimiento" (de Palacios Rubios); Politika, V. část (Aristoteles); "Journal of the First Voyage to America" (Kryštof Kolumbus).
4. Kontaktní zóny a asymetrická autorita - Zjevení Panny Marie Guadalupské (de la Vega)
5. Transkulturace a humor - legendy Yaquiů
6. Kombinace všech výše uvedených témat - "So Far from God" (Ana Castillo)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Četba beletrie v cizím jazyce
|
20
|
Účast na výuce
|
26
|
Samostudium
|
18
|
Domácí příprava na výuku
|
20
|
Příprava na test
|
20
|
Zpracování podkladů na výuku
|
16
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
None |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Students will demonstrate knowledge of
- vocabulary in contexts of literature and presentations
- literary criticism (interpreting texts, critical thinking, answering discussion questions and topics)
- effective communication skills in both writing and speaking
- formal and informal linguistic devices in verbal communication |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Students will further be able to
- defend their ideas, opinions and views using appropriate vocabulary
- produce a coherent text and structure it appropriately
- construct an argumentative text
- understand the main points and ideas of a text
- employ active reading by annotating
- infer the meaning of unfamiliar lexical units from context or from knowledge of word formation
- understand the main points and ideas of a text on general and less conventional topics
- work with explanatory and specialised dictionaries |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IIB16 - Esej / úvaha / polemika |
Rozbory děl duševního charakteru (korespondenční úkol, prezentace, výukový list, seminární práce) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
B1 - Diskuse |
G5 - Kritické myšlení |
Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
B7 - Vrstevnické skupiny |
G2 - Samostudium, řízené studium |
|
|
|
|