|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
CJP / 55DA1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
CJP
/
55DA1
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Název
|
Didaktika angličtiny 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
6
[HOD/SEM]
Cvičení
20
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
CJP/XDIA1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
CJP/55DA2
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz poskytuje vhled do problematiky výuky dětí mladšího školního věku, se specifickým zřetelem na role učitele a žáka v procesu výuky anglického jazyka. Pozornost je věnována otázkám multisensorického přístupu k výuce a učení se jazykům, práci ve třídách se smíšenou úrovní žáků, konkrétním postupům pro výuku slovní zásoby a mluveného projevu. Studující budou čerpat ze své pedagogické zkušenosti. Cílem kurzu je poskytnout nové pohledy na výuku, opřené o současné poznatky v oblasti procesu učení a výuky cizích jazyků. Studující mají k dispozici i distanční texty pro samostudium.
|
Požadavky na studenta
|
- docházka (80%) - aktivní účast v diskuzích a jiných komunikativních aktivitách - samostudium. - ústní zkouška
Ústní zkouška prověří studentovu jazykovou vybavenost nejen na základě probíraných konverzačních témat, ale i schopnost argumentace, orientace v různých jazykových situacích na úrovni B1. Společného evropského referenčního rámce a Evropského jazykového portfolia.
Studentům vyjíždějícím na mobility do zahraničí bude předmět uznán na základě předchozí konzultace s vyučujícím daného předmětu.
Studenti jsou hodnoceni podle stupnice: 100 - 51 započteno 50 - 0 nezapočteno.
|
Obsah
|
Being a teacher - teacher´s roles and classroom interaction ( qualities of a good teacher, what roles you can adopt and what are their effects on classroom management and interaction patterns )
Learner, learning styles, learning strategies ( individual differences : learning styles and strategies, sucess in language learning - good language learner studies )
Teaching heterogenous classes ( teaching young learners - characteristic features of young learners, individual differences, differentiated teaching )
Language and language learning - communicative approach to language teaching ( features of communicative competence, implications for TEFL )
Ways of teaching and reviewing vocabulary ( what is meant by "knowing a word", techniques of presentation and practice, learning strategies which can facilitate vocabulary recall and use )
Approaches to teaching grammar ( covert and overt grammar teaching, implications for teaching young learners, ways of teaching grammar - inductive and deductive, your approach )
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
9
|
Celkem
|
9
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Zná principy osvojování a učení se cizímu jazyku u dětí na 1. st. ZŠ. Rozumí klíčovým obsahovým tématům a pojmům z didaktiky výuky cizích jazyků a dokáže je popsat. Dovede diskutovat o obsahových tématech kurzu dostatečně srozumitelně v cizím jazyce. Využivá teoretických znalostí při výuce cizího jazyka, analyzuje a kriticky hodnotí náslechy na škole a své vyučovací pokusy. Je způsobilý prokázat komunikační a interakční komunikace v cizím jazyce při praktické výuce i při odborné kritické reflexi, týkající se učitelské profese na úrovni B1.2. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška |
Průběžná analýza výkonů studenta |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Metody dovednostně-praktické |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Nácvik jazykových/komunikačních dovedností |
Skupinová a kooperativní výuka |
|
|
|
|