|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
CJP / 4ZAN2
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
CJP
/
4ZAN2
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Title
|
English Language 2
|
Form of course completion
|
Exam
|
Form of course completion
|
Exam
|
Accredited / Credits
|
Yes,
4
Cred.
|
Type of completion
|
Combined
|
Type of completion
|
Combined
|
Time requirements
|
practical class
2
[Hours/Week]
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Included in study average
|
YES
|
Language of instruction
|
Czech
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Summer semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Included in study average
|
YES
|
Winter semester
|
82 / 120
|
16 / 40
|
0 / 0
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Winter semester
|
Semester taught
|
Winter semester
|
Minimum (B + C) students
|
not determined
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
Czech
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
|
Evaluation scale |
A|B|C|D|E|F |
Periodicity |
every year
|
Specification periodicity |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
No
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
A|B|C|D|E|F |
Substituted course
|
None
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Předmět upevňuje a prohlubuje jazykové znalosti a komunikační dovednosti osvojené na konci středoškolského vzdělávání. Cílová (výstupní) úroveň předmětu odpovídá stupni B1.1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.Cílem předmětu je nejen neustálé prohlubování znalostí jazykových prostředků a slovní zásoby tak, aby studenti srozumitelně, přiměřeně gramaticky správně komunikovali v každodenních i méně běžných situacích, a to ústní i písemnou formou, ale také příprava studentů na studium odborných předmětů v cizím jazyce. Předmět rovněž prohlubuje znalosti studentů týkající se evropských zemí, anglicky mluvících zemí v Evropě a ve světě a upevňuje tak vědomí existence rozlišných kultur a společností.
|
Requirements on student
|
Didaktický test: Vědomostní test na základě doporučené literatury, minimálně 60% úspěšnost v testu.
Aktivita ve výuce: Aktivní účast, docházka 80 %.
Ústní zkouška: Student prokáže jazykovou úroveň B1.1 dle SERRJ a schopnost napsat abstrakt své bakalářské práce.
Analýza odborného textu: Student prokáže znalost odborné slovní zásoby ze svého oboru a schopnost interpretace odborného textu.
Studenti jsou hodnoceni podle stupnice:
91 - 100 A (1)
81 - 90 B (1,5)
71 - 80 C (2)
61 - 70 D (2,5)
51 - 60 E (3)
0 - 50 F (4)
Studenti, kteří studují Anglický jazyk jako minor, nemusejí plnit docházku u tohoto předmětu. Studenti plní pouze závěrečný test a ústní zkoušku, jejíž součástí je analýza odborného textu, který si studenti doma prostudují.
|
Content
|
1. Introduction.
2. Past simple, past continous, used to
3. Stages of life
4. Photography
5. Prepositions
6. Environment, recycling
7. Future
8. Degrees and careers, CV, a letter of application
9. Study and work Abstract of Bachelor Thesis
10. Conditionals
11. Revision
12. Presentations
13. Test
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
-
Guarantors:
Mgr. Slavomíra Klimszová, Ph.D. (100%),
-
Tutorial lecturer:
Mgr. Gabriela Entlová, Ph.D. (25%),
Mgr. Slavomíra Klimszová, Ph.D. (25%),
Kimberly Anne Stroková, M.A. (25%),
Mgr. Barbora Štivarová (100%),
Mgr. Renata Vysloužilová (25%),
|
Literature
|
-
Basic:
OXENDEN, C., LATHAM-KOENIG, C., BOYLE, M. English File Intermediate Plus Third Edition: Student's Book. Oxford: Oxford University Press, 2014. ISBN 9780194558112.
-
Basic:
OXENDEN, C., LATHAM-KOENIG, C., BOYLE, M. English File Intermediate Plus Third Edition: Workbook with key. Oxford: Oxford University Press, 2014. ISBN 978094518246.
-
Basic:
MURPHY, R. English grammar in use: a self-study reference and practice book for intermediate learners of English : with answers. 4th ed.. Cambridge: Cambridge University Press, 2012. ISBN 80-85850-53-2.
-
Basic:
SWAN, M., WALTER, C. Oxford English grammar course: intermediate : a grammar practice book for intermediate and upper-intermediate students of English : with answers.. Oxford: Oxford University Press, 2011. ISBN 9780194420822.
-
Basic:
GAIRNS, R., REDMAN, S. Oxford word skills: Intermediate. Oxford: Oxford University Press, 2008. ISBN 9780194620079.
-
Recommended:
HASHEMI, L., Murphy, R. English grammar in use: supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2012. ISBN 978-1-107-61641-7.
-
Recommended:
GAIRNS, R., REDMAN, S. Idioms and phrasal verbs: intermediate. Oxford: Oxford University Press, 2011. ISBN 9780194620123.
-
Recommended:
Oxford advanced learner's dictionary of current English. Ninth edition. New York: Oxford University Press, 2015. ISBN 9780194798792.
-
Recommended:
Oxford Learner's Dictionary of Academic English. New York: Oxford University Press, 2014. ISBN 9780194333504.
-
Recommended:
SWAN, M. Practical English usage. Fourth edition. Oxford University Press, 2016. ISBN 9780194202435.
-
Recommended:
REDMAN, S., GAIRNS, R. Test your English vocabulary in use: pre-intermediate and intermediate. Third edition.. Cambridge: Cambridge University Press, 2015. ISBN 978-0-521-14990-7.
-
On-line library catalogues
|
Time requirements
|
All forms of study
|
Activities
|
Time requirements for activity [h]
|
Continuous tasks completion (incl. correspondence tasks)
|
20
|
Homework for lessons
|
20
|
Preparation for test
|
10
|
Presentation (of works, projects, etc.)
|
10
|
Scientific text studying in a foreign language
|
15
|
Being present in classes
|
26
|
Preparation for an exam
|
20
|
Total
|
121
|
|
Prerequisites
|
Competences - students are expected to possess the following competences before the course commences to finish it successfully: |
Pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá znalost anglického jazyka na úrovni B1. |
|
Learning outcomes
|
Knowledge - knowledge resulting from the course: |
Student prokáže znalost
- gramatických jevů (minulé časy, used to, předložky, vyjádření budoucího děje, kondicionály)
- slovní zásoby v rámci osvojovaných témat (např. jednotlivá stádia života, fotografie, studium a zaměstnání, životní prostředí)
- slovní zásoby týkající se oboru, který studuje |
Skills - skills resulting from the course: |
Student dokáže
- porozumět hlavním bodům a myšlenkám slyšeného textu na běžné téma
- ve vyslechnutém textu vyhledat konkrétní informace
- v mluveném projevu na odpovídající jazykové úrovni identifikovat jednotlivé mluvčí, jejich postoje a názory
- porozumět obsahu a hlavním bodům odborné prezentace ze svého oboru
- porozumět rodilým mluvčím i mluvčím, jejichž rodným jazykem není angličtina, pokud hovoří srozumitelně na běžné téma
- v multikulturním prostředí vyjádřit srozumitelně svůj názor na známé téma, své myšlenky a stanoviska obhájit
- v rámci běžných tematických okruhů zahájit, udržet a ukončit konverzaci, např. pohovořit o studiu či zaměstnání
- vyjádřit se pomocí své slovní zásoby v rámci tematických okruhů
- volně a srozumitelně reprodukovat obsah odborného textu ze svého oboru
- volně a srozumitelně pohovořit o tématu své bakalářské práce
- představit odborný článek ze svého oboru
- představit téma své bakalářské práce
- odvodit význam neznámých slov z kontextu nebo na základě znalosti tvoření slov
- porozumět odbornému textu ze svého oboru nebo abstraktu bakalářské práce ze svého oboru
- pracovat s výkladovým a odborným slovníkem
- využívat odborné časopisy, periodika
- podrobně popsat své studijní a pracovní zkušenosti
- volně a srozumitelně reprodukovat čtený či slyšený text
- napsat souvislý text týkající se osvojovaných témat, např. životopis, motivační dopis
- napsat odborný text ze svého oboru
- napsat abstrakt své bakalářské práce
- využívat výkladový a odborný slovník |
|
Assessment methods
|
Knowledge - knowledge achieved by taking this course are verified by the following means: |
IC11 - Activity in lessons (in discussion, group work, etc.) |
IC8 - Didactic test |
IC10 - Presentation in lessons (individual or group) |
IIB22 - Abstract (resumé) |
IIB17 - Analysis of a professional text (summary / compilation / comparison) |
IC6 - Oral examiantion |
|
Teaching methods
|
Knowledge - the following training methods are used to achieve the required knowledge: |
A3 - Reproductive work with text/image/educational source |
B2 - Productive work with text/image/educational source |
D1 - Practice and creation of communication/language skills |
E2 - Situational methods |
E3 - Staging and simulation methods |
D8 - Production methods - professional and artistic creation |
G2 - Self-study, controlled study |
|
|
|
|