|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
CJP / 1PSFT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
CJP
/
1PSFT
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Presentation skills for teachers
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je vyučován v angličtině a je zaměřen na systematické zlepšování prezentačních dovedností. Sylabus cvičení je zaměřen na teoretickou část prezentačních dovedností, tj. jak postupovat již při samotném výběru tématu, přes náplň obsahové stránky, až po formální úpravu a správné načasování prezentace. Studenti si své poznatky ověřují formou praktických cvičení a prezentacemi na vybrané téma. Dozví se jak pracovat s hlasem, jak využívat řeč těla, jak předcházet nervozitě, jak reagovat na dotazy z řad posluchačů a žáků v publiku a jak vést rozhovor či diskusi s ohledem na jejich potřeby. Naučí se pracovat s informacemi, organizovat je a následně prezentovat, naučí se používat nezbytné základní fráze používané při prezentacích, ale také tomu, jak vytvářet a jak pracovat s přehlednými tabulkami, grafy, obrázky a odkazy běžně užívanými při prezentacích. Nezbytnou součástí je také práce s audiovizuální technikou při samotném prezentování.
Studijní materiály (doplňkové studijní materiály, rozšiřující studijní materiály, odkazy na studijní materiály, zadání seminárních prací, zadání korespondenčních úkolů apod.) naleznete v e-kurzu v LMS Moodle s názvem předmětu. Klíč k přihlášení do kurzu bude studentům sdělen při prvním prezenčním setkání. V tomto prostředí (Moodle) budete také výstupy (seminární práce, korespondenční úkoly apod.) odevzdávat.
Komunikace mezi vyučujícím a studenty bude probíhat emailově (používejte výhradně studentský e-mail), případné konzultace či on-line setkání probíhají v prostředí MS Teams, v týmu s názvem předmětu. Ten bude studentům v případě nutnosti také sdělen při prvním prezenčním setkání, případně formou hromadného e-mailu.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivita ve výuce: Studenti plní dílčí úkoly při nácviku prezentačních dovedností již během samotné výuky a zapojují se do aktivit během výuky. Studenti se také doma průběžně připravují na výuku dle zadání vyučujícího. Je nutná minimálně 80% aktivní účast ve výuce.
Prezentace ve výuce: Student si připraví prezentaci na předem vybrané oborové téma v rozsahu 15-20 minut.
Studenti jsou hodnoceni podle stupnice:
91 - 100 A (1)
81 - 90 B (1,5)
71 - 80 C (2)
61 - 70 D (2,5)
51 - 60 E (3)
0 - 50 F (4)
|
Obsah
|
1. Preparing your presentation
2. Equipment for presentations
3. Structuring your presentation
4. Making transitions within your presentation
5. Using descriptive language
6. Introducing your presentation
7. Delivering your message
8. Referring to charts, graphs, diagrams, pictures and short videos
9. Using visual aids
10. Concluding
11. Handling questions
12. Bringing it alive
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
McIntosh C. Cambridge Advanced Learner?s Dictionary. Cambridge: CUP, 2013. ISBN 9781107035157.
-
Základní:
Grussendorf, M. English for Presentations. Oxford: OUP, 2008. ISBN 0-19-457936-0.
-
Základní:
Finkelstein, E. & Samsonov, P. PowerPoint for Teachers: Dynamic Presentations and Interactive Classroom Projects. Jossey-Bass, 2007. ISBN 9780787997175.
-
Základní:
Hughes, J. & Mallett, A. Successful Presentations. Oxford: OUP, 2012. ISBN 978-0-19-476835-1.
-
Doporučená:
Ayto, J. From the horse?s mouth. Oxford Dictionary of English Idioms. Oxford: OUP, 2009. ISBN 978-0-019954379-3.
-
Doporučená:
Biber, D. & Conrad S. & Leech G. Longman Student Grammar of Spoken and Written English. Harlow, Essex: Pearson Education Limited, 2003. ISBN 0-582-237262.
-
Doporučená:
Oxford Advanced Learner?s Dictionary. Oxford: OUP, 2010. ISBN 978-0-19-479879-2.
-
Doporučená:
Bradbury, A. Successful presentation skills. Philadelphia: Kogan Page, 2006. ISBN 978-0749445607.
-
Doporučená:
Davies, G. The presentation coach: bare knuckle brilliance for every presenter. Chichester: Capstone, 2010. ISBN 9780857080448.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Domácí příprava na výuku
|
20
|
Samostudium
|
20
|
Příprava na zkoušku
|
8
|
Zpracování podkladů na výuku
|
13
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
20
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
13
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student prokáže znalost
- gramatických jevů nezbytných při prezentování různých tematických okruhů;
- slovní zásoby nezbytné při prezentování různých tematických okruhů;
- postupů při tvorbě prezentace;
- nástrojů nezbytných k formální úpravě prezentace (software a formální úprava, správné načasování atp.);
- formálních jazykových prostředků při verbální komunikaci.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student dokáže:
- správně zvolit a používat gramatické jevy nezbytné při prezentování tématu;
- správně zvolit a používat vhodnou slovní zásobu vztahující se ke zvolenému tématu;
- správně postupovat při tvorbě prezentace od samotného výběru tématu, přes obsahovou a formální stránku, až po její vlastní prezentování;
- používat adekvátní nástroje nezbytné při tvorbě prezentace (vhodné aplikace a software, např. PowerPoint);
- aktivně užívat správnou slovní zásobu při následné diskusi vztahující se k vlastní prezentaci.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
IC17 - Sebereflexe ústní |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
B1 - Diskuse |
A3 - Reproduktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
B2 - Produktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
B4 - Sokratovský rozhovor |
B6 - Brainstorming, brainwriting, snowballing |
D1 - Nácvik a vytváření dovedností komunikačních/jazykových |
G2 - Samostudium, řízené studium |
|
|
|
|