|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
CJP / 1AJ1N
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
CJP
/
1AJ1N
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Title
|
English Academic Language 1N
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Accredited / Credits
|
Yes,
4
Cred.
|
Type of completion
|
Combined
|
Type of completion
|
Combined
|
Time requirements
|
practical class
2
[Hours/Week]
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Included in study average
|
NO
|
Language of instruction
|
English
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Summer semester
|
15 / 20
|
0 / 20
|
0 / 0
|
Included in study average
|
NO
|
Winter semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Summer semester
|
Semester taught
|
Summer semester
|
Minimum (B + C) students
|
not determined
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
English
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
|
Evaluation scale |
S|N |
Periodicity |
every year
|
Specification periodicity |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
No
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
S|N |
Substituted course
|
None
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Předmět prohlubuje jazykové znalosti a komunikační dovednosti osvojené během předchozího studia. Cílová (výstupní) úroveň předmětu odpovídá stupni B1.2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Cílem předmětu je neustálé prohlubování znalostí jazykových prostředků a slovní zásoby tak, aby studenti srozumitelně, přiměřeně gramaticky správně a plynule komunikovali v každodenních i méně běžných situacích, a to ústní i písemnou formou. Pozornost bude věnována také komunikaci v akademickém prostředí a formálnímu akademickému jazyku. Předmět rovněž prohlubuje znalosti studentů týkající se evropských zemí, anglicky mluvících zemí v Evropě a ve světě a upevňuje tak vědomí existence rozličných kultur a společností.
|
Requirements on student
|
Aktivita ve výuce: aktivní účast, docházka minimálně 80 %.
Didaktický test: vědomostní test na základě doporučené literatury, minimálně 60% úspěšnost v testu.
Studenti jsou hodnoceni podle stupnice:
91 - 100 A (1)
81 - 90 B (1,5)
71 - 80 C (2)
61 - 70 D (2,5)
51 - 60 E (3)
0 - 50 F (4)
|
Content
|
1. Introduction
2. Mass media; Listening to a lecture
3. Present perfect simple
4. The environment
5. Present perfect continuous
6. An informal email, formal and informal language
7. Describing a proces, paraphrasing
8. Modal verbs expressing obligation, necessity, prohibition, and advice
9. Services, intercultural differences in communication
10. Modal verbs expressing ability, possibility, permission and deduction
11. Covering letter, CV
12. Collocations, phrasal verbs.
13. Credit test
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
-
Basic:
OXENDEN, C., LATHAM-KOENIG, C., BOYLE, M. English File Intermediate Plus Third Edition: Student's Book. Oxford: Oxford University Press, 2014. ISBN 9780194558112.
-
Basic:
OXENDEN, C., LATHAM-KOENIG, C., BOYLE, M. English File Intermediate Plus Third Edition: Workbook with key. Oxford: Oxford University Press, 2014. ISBN 978094518246.
-
Basic:
MURPHY, R. English grammar in use: a self-study reference and practice book for intermediate learners of English : with answers. 4th ed.. Cambridge: Cambridge University Press, 2012. ISBN 80-85850-53-2.
-
Basic:
SWAN, M., WALTER, C. Oxford English grammar course: intermediate : a grammar practice book for intermediate and upper-intermediate students of English : with answers.. Oxford: Oxford University Press, 2011. ISBN 9780194420822.
-
Basic:
Oxford Learner's Dictionary of Academic English. New York: Oxford University Press, 2014. ISBN 9780194333504.
-
Recommended:
HASHEMI, L., Murphy, R. English grammar in use: supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2012. ISBN 978-1-107-61641-7.
-
Recommended:
GAIRNS, R., REDMAN, S. Idioms and phrasal verbs: intermediate. Oxford: Oxford University Press, 2011. ISBN 9780194620123.
-
Recommended:
Oxford advanced learner's dictionary of current English. Ninth edition. New York: Oxford University Press, 2015. ISBN 9780194798792.
-
Recommended:
DE CHANZAL, E., ROGERS, L. Oxford EAP Intermediate/B1+. A course in English for Academic Purposes. Oxford: Oxford University Press, 2013. ISBN 978-0-19-400201-1.
-
Recommended:
DUMMETT, P., HIRD, J. Oxford EAP Pre-Intermediate/B1. A Course in English for Academic Purposes.. Oxford: Oxford University Press. ISBN 978-0-19-400207-3.
-
Recommended:
GAIRNS, R., REDMAN, S. Oxford word skills: Intermediate. Oxford: Oxford University Press, 2008. ISBN 9780194620079.
-
Recommended:
SWAN, M. Practical English usage. Fourth edition. Oxford University Press, 2016. ISBN 9780194202435.
-
On-line library catalogues
|
Time requirements
|
All forms of study
|
Activities
|
Time requirements for activity [h]
|
Homework for lessons
|
25
|
Continuous tasks completion (incl. correspondence tasks)
|
25
|
Self-tutoring
|
25
|
Being present in classes
|
26
|
Preparation for test
|
20
|
Total
|
121
|
|
Prerequisites
|
Competences - students are expected to possess the following competences before the course commences to finish it successfully: |
Pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá znalost anglického jazyka na úrovni B1 / B1.1. |
|
Learning outcomes
|
Knowledge - knowledge resulting from the course: |
Student prokáže znalost
- gramatických jevů (např. předpřítomné časy, modální slovesa)
- slovní zásoby v rámci osvojovaných témat |
Skills - skills resulting from the course: |
Student dokáže
- porozumět hlavním bodům a myšlenkám slyšeného textu na běžné téma, ve vyslechnutém textu vyhledat konkrétní informace
- v mluveném projevu na odpovídající jazykové úrovni identifikovat jednotlivé mluvčí, jejich postoje a názory
- porozumět rodilým mluvčím i mluvčím, jejichž rodným jazykem není angličtina, pokud hovoří srozumitelně na běžné téma
- v multikulturním prostředí vyjádřit srozumitelně svůj názor na známé téma
- vyjádřit se pomocí své slovní zásoby v rámci osvojovaných tematických okruhů
- porozumět hlavním bodům a myšlenkám článku, v článku vyhledat konkrétní informace
- odvodit význam neznámých slov z kontextu nebo na základě znalosti tvoření slov
- napsat neformální email
- volně a srozumitelně reprodukovat čtený či slyšený text
- vytvořit koherentní a vhodně strukturovaný text, např. motivační dopis
- rozlišit prvky formálního a neformálního stylu a vhodně je použít
- pracovat se slovníky, vč. výkladového slovníku
|
|
Assessment methods
|
Knowledge - knowledge achieved by taking this course are verified by the following means: |
IC11 - Activity in lessons (in discussion, group work, etc.) |
IC8 - Didactic test |
|
Teaching methods
|
Knowledge - the following training methods are used to achieve the required knowledge: |
A3 - Reproductive work with text/image/educational source |
B2 - Productive work with text/image/educational source |
D1 - Practice and creation of communication/language skills |
E2 - Situational methods |
E3 - Staging and simulation methods |
G2 - Self-study, controlled study |
|
|
|
|