|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
AUM / 0IOZ2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
AUM
/
0IOZ2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ošetřovatelství 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
16
[HOD/SEM]
Cvičení
7
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
32 / 32
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
AUM/0IOK1 nebo AUM/0IOZ1
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Charakteristika: Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický celek. Seznamuje s klasifikacemi lidských potřeb v různých fázích života jednotlivce ve vztahu ke zdraví, nemoci nebo k zdravotnímu postižení. Navazuje na předmět Ošetřovatelství 1 a vede ke komplexnímu uchopení filozofie oboru k zajištění péče v jednotlivých fázích ošetřovatelského procesu. Poskytuje teoretický základ pro ošetřovatelské úkony.
Cíle předmětu: Cílem je zajistit dostatečné komplexní teoreticko-praktické znalosti studentům z oblasti ošetřovatelského procesu, dle nejnovějších doporučených postupů. Vytvořit dostatečný základ pro navazující ošetřovatelské disciplíny. Samostatnost při aplikaci ošetřovatelského procesu v praxi a vedení dokumentace. Teoretický základ nezbytný pro nácvik úkonů nezbytných pro poskytování ošetřovatelské péče a aplikaci ošetřovatelského procesu.
|
Požadavky na studenta
|
100% účast na přednáškách, hodnocení písemné zkoušky 80% správných odpovědí, vytvoření ošetřovatelského plánu k zadané problematice
|
Obsah
|
Přednášky: 1.-2. Ošetřovatelský proces (základní terminologie). Historie ošetřovatelského procesu. 3.-6.Potřeby pacienta. Proces posuzování pacienta. 7.-9.Ošetřovatelská diagnostika, stanovení ošetřovatelské diagnózy. 10.-12.Plánování individuální ošetřovatelské péče. Stanovení priorit. Formulace cílů. Plánování intervencí. Dokumentace. 13.-14.Hodnocení ošetřovatelského procesu. Nozokomiální nákazy. Imobilizační syndrom. Dezinfekce. Sterilizace. 15.-17.Hodnocení fyziologických funkcí. Bolest, hodnocení bolesti. Cvičení: 1.-3. Posouzení pacienta, hodnocení potřeb. Stanovení ošetřovatelské diagnózy. 4.-7. Plánování ošetřovatelské péče. Realizace ošetřovatelského procesu, jeho kontrola a hodnocení. Vedení ošetřovatelské dokumentace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
JAROŠOVÁ, D., MAJKUSOVÁ, K., KOZÁKOVÁ, R., ZELENÍKOVÁ, R. Klinické doporučené postupy v ošetřovatelství. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5426-0.
-
Základní:
HERDMAN, T.H. & KAMITSURU, S. Ošetřovatelské diagnózy. Definice a klasifikace 2015-2017. Praha, Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5412-3.
-
Základní:
PLEVOVÁ I. Ošetřovatelství II. 2., přepracované a doplněné vydání.. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-0889-3.
-
Základní:
MASTILIAKOVÁ, Dagmar. Posuzování stavu zdraví a ošetřovatelská diagnostika: v moderní ošetřovatelské praxi.. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5376-8.
-
Doporučená:
TRACHTOVÁ Eva. Potřeby nemocného v ošetřovatelském procesu: učební texty pro vyšší zdravotnické školy, bakalářské a magisterské studium, specializační studium sester. Brno, NCO, 2018. ISBN 978-80-7013-590-7.
-
Doporučená:
DINGOVÁ ŠLIKOVÁ, Martina, Lucia VRABELOVÁ a Lucie LIDICKÁ. Základy ošetřovatelství a ošetřovatelských postupů pro zdravotnické záchranáře. Praha: Grada Publishing, 2018. ISBN 978-80-271-0717-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
23
|
Příprava na zkoušku
|
7
|
Studium pramenů
|
20
|
Domácí příprava na výuku
|
5
|
Celkem
|
55
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Na základě analýzy potřeb stanovuje plán péče s jasně definovanou ošetřovatelskou diagnózou. Je schopen proces realizovat, průběžně i finálně hodnotit. |
Student prokazuje teoretické znalosti z oboru ošetřovatelství. Je schopen definovat časovou osu vývoje oboru. Orientuje se v současných trendech oboru. Rozlišuje a respektuje roli sestry a pacienta, zná základní práva a povinnosti nelékařského zdravotnického pracovníka se všemi etickými a morálními aspekty. Je schopen v základu definovat základní přístupy konceptuálních modelů a teorií v ošetřovatelství. Zná základní přístupy ošetřovatelského výzkumu, především pak v EBN. Je schopen realizovat péči s ohledem na kulturní vzorec pacienta, respektovat požadavky společnosti.
Na základě analýzy potřeb stanovuje plán péče s jasně definovanou ošetřovatelskou diagnózou. Je schopen proces realizovat, průběžně i finálně hodnotit. Student zná v teoretické rovině problematiku nozokomiálních nákaz, dezinfekce a sterilizace. Zná příznaky imobilizačního syndromu je schopen hodnotit fyziologické funkce a bolest. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC7 - Písemná zkouška |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A1 - Přednáška |
B1 - Diskuse |
B3 - Přednáška na základě problémového výkladu |
C1 - Pozorování předmětů/jevů/procesů |
|
|
|
|