Course objectives:
|
Semináře k disertační práci se uskutečňují ve dvou formách: skupinové a individuální. Při individuálních konzultacích probírá školitel s doktorandem postup na jeho disertační práci,vyhodnocuje výsledky jeho práce a stanovuje další úkoly. Skupinovou formou se rozumí doktorská kolokvia, která se konají pravidelně dvakrát až třikrát za semestr. Na nich studenti prezentují svým kolegům a vyučujícím dosavadní výsledky svého bádání a předkládájí je k odborné diskusi.
Cílem seminářů k disertační práci je vedení doktorandů k soustavné vědecké práci, vzájemná koordinace a výměna názorů s jinými vědeckými pracovníky. Dalším cílem seminářů je kontrola dílčích úseků disertační práce a jejich předložení k diskusi v okruhu dalších zasvěcených studentů či odborníků. V neposlední řadě by měly semináře přispět ke schopnosti doktorandů přednášet své poznatky kultivovaným způsobem odborné veřejnosti. Semináře jsou zároveň kontrolou plnění individuálního studijního plánu doktorandů v oblasti disertační práce.
|
Requirements on student
|
- Pravidelné konzultace disertační práce
- Znatelný postup ve zkoumání
- Znalost relevantní odborné literatury
- Předložení vypracované části disertační práce
- Prezentace svého výzkumu na doktorském kolokviu
|
Content
|
Seminář je organizován formou individuálních konzultací a skupinových doktorských kolokvií.
Jeho obsah je následující:
1. Kontrola práce na disertaci a přednesení (či odevzdání) referátu o dílčím problému disertační práce.
2. Diskuse k jednotlivým tématům disertačních prací v rámci doktorského kolokvia.
4. Hlubší kontrola postupu disertační práce. Zjištění případných odchylek od plánu a analýza jejich příčin. Stanovení dalších, časově upřesněných úkolů, které povedou k včasnému dokončení práce.
5. Představení publikačního výstupu a jeho obhajoba v diskusi.
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
-
Recommended:
Doporučovaná literatura je vysoce individuální podle charakteru a zaměření disertační práce a stanovuje se každému z doktorandů zvlášť v rámci jeho individuálního studijního plánu..
-
On-line library catalogues
|
Time requirements
|
All forms of study
|
Activities
|
Time requirements for activity [h]
|
Being present in classes
|
12
|
Consultation of work with the teacher/tutor (incl. electronic)
|
50
|
Scientific text studying in a foreign language
|
100
|
Other
|
132
|
Presentation (of works, projects, etc.)
|
6
|
Self-tutoring
|
300
|
Continuous tasks completion (incl. correspondence tasks)
|
200
|
Scientific text studying in the Czech language
|
100
|
Total
|
900
|
|
Prerequisites
|
Competences - students are expected to possess the following competences before the course commences to finish it successfully: |
- Výborná znalost německého jazyka
- Předpoklady pro vědeckou práci
|
|
Learning outcomes
|
Knowledge - knowledge resulting from the course: |
- Student získá vhled do metodologie vědeckého zkoumání.
- Samostatně a kriticky přistupuje ke zpracovávání jím stanoveného výzkumného tématu.
|
Skills - skills resulting from the course: |
- Student je schopen samostatně pracovat na výzkumném tématu.
- Doktorand dokáže aplikovat metodologické výzkumné postupy ve vlastním výzkumu.
|
|
Assessment methods
|
Knowledge - knowledge achieved by taking this course are verified by the following means: |
IIB18 - Analysis of a work of art |
IIB17 - Analysis of a professional text (summary / compilation / comparison) |
IIB21 - Professional paper / essay / study |
IIB22 - Abstract (resumé) |
IIB20 - Editing a text |
|
Teaching methods
|
Knowledge - the following training methods are used to achieve the required knowledge: |
A2 - Expert report |
B1 - Discussion |
B6 - Brainstorming, brainwriting, snowballing |
B4- Socratic dialogue |
|