|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
KIK / 66PS2
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
KIK
/
66PS2
|
Academic Year
|
2018/2019
|
Academic Year
|
2018/2019
|
Title
|
Bachelor Dissertation Seminar
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Accredited / Credits
|
Yes,
5
Cred.
|
Type of completion
|
Combined
|
Type of completion
|
Combined
|
Time requirements
|
seminar
6
[Hours/Semester]
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Included in study average
|
NO
|
Language of instruction
|
Czech
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Summer semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Included in study average
|
NO
|
Winter semester
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / -
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Winter semester
|
Semester taught
|
Winter semester
|
Minimum (B + C) students
|
not determined
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
Czech
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
|
Evaluation scale |
S|N |
Periodicity |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
No
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
S|N |
Substituted course
|
None
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Cílem semináře jsou intenzivní individuální konzultace problematiky bakalářské práce ve druhé fázi řešení. Konzultace se orientují dle stanovených cílů práce na počátku řešení v případě nejčastějšího typu empiricko-výzkumné práce na sběr a analýzu dat, interpretaci výsledků, vyvození závěrů. Předmět je ukončen prezentací závěrečné práce "nanečisto" na závěrečném semináři a následně odevzdáním práce dle harmonogramu daného akademického roku.
|
Requirements on student
|
Předmět je zakončen zápočtem.
Kritéria hodnocení:
0-50 nezapočteno
Student se neúčastnil závěrečné prezentace "nanečisto", nebyl schopen prezentovat výsledky své práce, nebo práce zjevně není rozpracovaná do stavu "před dokončením" tak aby ji student mohl v termínu odevzdat.
51-100- započteno
Student práci odevzdal, práci prezentoval "nanečisto". Body budou uděleny podle následujících kritérií:
- dostatečná úroveň rozpracování teoretické části (např. vymezení základních pojmů, zmapování stavu zkoumané problematiky apod.).;
- odpovídající úroveň rozpracování empirické/analytické/aplikační části (stav řešení problému);
- úroveň prezentace hlavních částí bakalářské práce na závěrečném semináři (jasně vymezené cíle/výzkumný problém/výzkumné otázky, srozumitelné představení postupu řešení, adekvátní výzkumné metody/způsoby řešení, promyšlená struktura práce, použití relevantních odborných zdrojů; schopnost reagovat na otázky při diskusi a vysvětlit, příp. obhájit své záměry).
|
Content
|
-
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
-
Basic:
Švaříček, R., & Šeďová, K. et al. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
-
Basic:
Hendl, J. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
-
Basic:
Chráska, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
-
Basic:
Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno - Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
-
Extending:
Chráska, M. Metody sběru dat v klasických pedagogických výzkumech. Praha: Votobia, 2007. ISBN 80-7067-204-8.
-
Extending:
Hendl, J., & Remr, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
-
Extending:
Hendl, J. Přehled statistických metod zpracování dat. Analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0981-2.
-
Extending:
Maňák, J., Švec, V., & Švec, Š. Slovník pedagogické metodologie. Brno: Paido, 2005. ISBN 8021038020.
-
Extending:
Hendl, J. Statistika v aplikacích. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0700-9.
-
Recommended:
Šanderová, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: Sociologické nakladatelství, 2007. ISBN 80-86429-40-7.
-
Recommended:
Šeďová, K., & Švaříček, R. Jak psát kvalitativně orientované výzkumné studie. Kvalita v kvalitativním výzkumu.. Pedagogická orientace, 23(4), 2013. ISBN 1211-4669.
-
Recommended:
Disman, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0139-7.
-
Recommended:
Mareš, J., & Vlčková, K. K metodologickým standardům kvantitativních studií v pedagogice: Jak psát o výzkumných zjištěních?. Pedagogická orientace, 23(4), 455-477., 2013. ISBN 1211-4669.
-
Recommended:
Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. Research Methods in Education. 7th Edition. Abingdon. New York: Routledge, 2011. ISBN 9781138209886.
-
On-line library catalogues
|
Time requirements
|
All forms of study
|
Activities
|
Time requirements for activity [h]
|
Self-tutoring
|
40
|
Aided studying
|
20
|
Defence (of works, projects, etc.)
|
10
|
Scientific text studying in the Czech language
|
40
|
Source stuying
|
30
|
Scientific text studying in a foreign language
|
40
|
Total
|
180
|
|
Prerequisites
|
|
Learning outcomes
|
Knowledge - knowledge resulting from the course: |
Student prokáže znalost
-postupu při zpracování teoretických východisek/teoretické části práce;
-výzkumných metod a jejich volby v návaznosti na téma a výzkumný problém bakalářské práce, tj. metod sběru dat a metod analýzy dat, nebo způsobů řešení problematiky a dosahování cílů (v závislosti na typu práce);
- způsobů prezentace výzkumných dat a zjištění;
-způsobu prezentace výsledků výzkumného šetření nebo způsobu prezentace výsledků analýzy/aplikace/hodnocení/posouzení (v závislosti na typu práce);
-znalost pravidel pro úspěšnou prezentaci závěrečné práce.
|
Skills - skills resulting from the course: |
Student dokáže
- aplikovat teoretické poznatky metodologie výzkumu do zpracování závěrečné práce;
- zpracovat bakalářskou práci podle daných pravidel a požadavků;
- prezentovat výsledky své odborné/výzkumné práce.
|
|
Assessment methods
|
Knowledge - knowledge achieved by taking this course are verified by the following means: |
Analysis of inventive work (musical, visual, literary) |
Analysis of mental work (correspondence assignment, presentation, instructional paper, seminary work) |
Continuous analysis of student´s achievements |
|
Teaching methods
|
Knowledge - the following training methods are used to achieve the required knowledge: |
Computer-based tutoring |
E-learning (tutorial, electronic study materials) |
Graphic and artistic activities |
Presentation (static projection) |
Working with text (coursebook, book) |
Written assignments (eg. comprehensive examination, written examination) |
|
|
|
|